Presentationstråd
Jag tänkte att vi skulle ha en tråd där vi presenterar oss själv så att vi alla vet vem som är vem, och så att vi kan lära känna varandra bättre.
- Namn.
- Ålder.
- Familj.
- Bor.
- Nicknamn och varför
- Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha.
- Andra intressen.
Säg till om jag ska ta bort något/lägga till något!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jag börjar med mej själv.
Jag heter Natali Lund
30 år
Gift med en son som är 7 år
Vi bor i Umeå
Mitt namn är mitt nick här på i fokus, pga att jag skulle bli Sajtvärd. Dock var det tidigare Fylgias…
Jag har stamnamnet S*Fylgias som betyder följeslagare på fornnordiska. Vi har fyra katter hemma och en ute på foder.
Chevy, huskatt 10 år. Pepsi, Cornish rex, 5 år. Saga, Cornish Rex 2 år. Ego, 1 ½ (snart) Sphynx. Ute på foder finns Idun (helsyster med Saga), Cornish rex 2 år.
Min anadra intressen är konst, fota, webbsida, hästar och bilar.
- Malin pettersson
- 19 år fyllda, snart 20 =)
- mamma, pappa, syster och bror. och deras familjer tillhör ju min med, men det blir för mycket att skriva. =)
- jag bor i karlshamn som ligger i blekinge
- jag har kallats för smalin av min pappa hela livet, sen blev det smalinka efter att en gamla pojkvän kom på det.
- en sphynx hane på 5 månader, utan riktigt namn med med hundratusen smeknamn, har även en halvangora, men hon är huskatten bara. denna nya ska bli min lilla champion.
- mina intressen är kroppsmodifiering, djur, film och att fota
- Leif Dollert
- 60 år
- Ensamstående
- Solnabo
- LeffeD. Det är mitt namn
- Har 3 Cornish Rex, 4 Norska Skogkatter och en huskatt. Har uppfödning av Cornish och Skogis under stamnamnet Vågens
- Ishockey
- Margareta Jonsson
- 35 (snart 36…
) - Make, 3 barn född -97, -01 och -03
- Bor i Köpmanholmen, ~3mil söder om Örnslökldvik
- Dolleminas = mitt stamnamn S*Dollemina's efter min första raskatt en blåsköldpadd Europé
- Har 2 Cornish rexhonor, varav jag planerar kull på den ena… samt en blandrashund (jämthund/norrbottenspets) gillar de flesta raser inom kattvärlden mer eller mindre…
- Andra intressen: hmm trädgård och musik, umgås med kompisar, både genom att träffa dem eller via chatt på nätet om resan emellan blir för lång… Jag tar mycket av dagen som den kommer men försöker ha framförhållning samtidigt….
Isabelle Meike-Neimark
24 år
Sambo
Helsingborg
BareEssentials som är vårt katterinamn
Sphynxar:
Meggy, LeeLoo, Echo, Shillien hemma
Guelder, Anathema, Pentis, Azzy, Tender på foder
Donnar:
Lilla Blå, Flo, Zippi, Gandolf på foder
Pebbar:
Aurora, Reina på foder
Director på ingångDatorer, böcker, korsord, nära och kära
- Wiveka Broberg
- 47 år
- make, två barn födda 89 och 91
- Nacka öster om Stockholm
- Wiveka, mitt förnamn
- S*Pontemonte´s Cornish rex, ponte=bro, monte=berg. Vi har tre cornish, Wilda, Anthea och Tapini
- Hästar och ridsport
- Camilla Eriksson
- 31
- Maken Anders, våra katter och akvarium
- I ett litet industrisamhälle 2,5 mil norr om Örnsköldsvik
- kissan har jag kallat mig på en del forum… vet inte varför det blev så. 78 är för det är mitt födelseår
- Har uppfödning under S*Kattmillas
I huset finns en sphynx hane Chino och just nu 4st vuxna cornishar, BabyBelle (fertil) och Mimmi, Zorro och Vile alla kastrater. En cornish kille på uppväxt som heter Absint och sen en sphynx hona hos fodervärd.
- Fiskar och akvarier! Har just nu ett 350l, ett 112l, ett 60l och ett 54 l. Än så länge har jag bara sötvattensakvarier men suget efter ett saltkar finns.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Sara & Zarah.
25 och snart 26
Varandra ^^
Stockholm
Zsarorna, brukar folk kalla oss
Vi har en tös med rex, men vi drömmer om nakenfisar också!
Vi har så många olika förslag på uppfödarnamn så vi får mer random skriva ner dem och hoppas på det bästa.
En av oss studerar till journalist och etnolog och den andra studerar bara lite kurser och söker jobb.
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas

Beatrice med sambo och yngsta sonen kvar hemma ( än så länge) på 18 år. Jag är 41 år och min sambo 45.
Vi bor i Eskilstuna men planerar att flytta till Stockholm när sonen flyttar hemifrån.
Min syster kallar mig Beata, och med min humor tyckte jag att beataragata var lite roligt, men jag är en mycket trevlig tjej .
Vi har haft en Skogskatt som blev 13 år och fick med stor sorg avliva våran "bondkatt" Kompis som blev 10 år för ett par månader sedan då han drabbades av forl. Vi har nu bestämt oss för att nästa katt ska bli en Sphynx, gärna en Don. Hemma hos oss bor 2 hundar, 4 och 3 år gamla.
Mina intressen är djur. Hundarna och jag tar långpromenader varje dag, aktiv på hundforum och nu även här :)

* Liselotte Johansson
* 27
* Sambo
* Laholm & Malmö
* zeldtrix som är mitt stamnamn
* S*Zeldtrix är mitt katterinamn, taget från mina första två katter Zelda & Beatrix
Katter som bor hos oss: tre orientaler: Tikka, Ginnie & Kiwi. Två sphynxar: Skrynklan & Smurf. På foder: Azzy (sphynx). Min mamma har två katter också på foder från oss: Zelma (sph) och Pärlan (oriental). Dessutom har vi världens underbaraste vovve, en whippettik vid namn Lexie.
* Hunden och aktiviteter med henne, böcker, fika, sticka, umgås med vänner, musik, film mm
Ylva heter jag,29år,bor i Uppland med sambo och en pojke på 2år. Hoppas att få farahdiba som stamnamn(besked inom kort).
Brinner för kat IV missar,men har även 2 underbara sphynxar.
Andra intressen,hundar,bruksträning och hästar.Mer info på www.123minsida.se/Farahdiba
Heter: Ewa Wallgren
Ålder: jättegammal
Är: gift
Bor: i Malå Västerbotten
Kallar mig: ewall
Stamnamn: är S*Krasivajas, föder upp Devon Rex och lite lite Don Sphynx

* Namn.Jennie
* Ålder.34
* Familj.två döttrar 16 & 12,5 år.
* Bor.Sthlm.
* Nicknamn och varför: Stars of Svea..för våran mini/hobby uppfödning av marsvin heter så…
* Katter: 3 hittekatter,Melker,Smulan&Lucifer.
* Andra intressen.Hundar,marsvin,och allmänt intresserad av alla djur.
Jag är här inne å kikar då och då för sphynx är min drömm katt och jag läser på om dom då och då.Och när tid och plats finnes är en eller gärna flera sphynx katter välkomna hem till oss.Är fruktansvärt avvis på alla här med såna jättefina katter!!
Ha det gott…mvh jennie
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.

* Jenny Lööw
* 22 år (född 87)
* Fästmannen Tomas
* Bosatt i Linköping sen 3 år tillbaka
* Nicket Autumn Wicca, Autumn för att jag är född på hösten och älskar färgerna. Wicca är ett gamalt engelskt ord för häxa och det har jag haft som rollkaraktär många gånger och trivs med det. Bor nog en hemlig liten häxa i mig ;)
* Ingen katt än, men snart cornish rex (den enda rasen jag provat och tål den, är pälsdjursallergiker).
* Andra intressen: Historia (främst forntid och medeltid), lajvar, rollspel och brädspel, textilt hantverk i alla former men främt historiksömnad.
Vill du fråga något mer så skicka ett PM :)
/Jenny - medarbetare på Medeltiden.ifokus

Namn. Elin
Ålder. -87
Familj. sambon (-81)
Bor. Norra roslagen, väddö
Nicknamn och varför Mitt stamnamn S* Singö-Torpet´s
Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha. 3 katter som bor hemma, 2 ragdoll´s, 1 maine coon, på foder en ragdoll. min hus katt har flyttat till mamma då hon inte trivdes med mina hanar. drömen är en nakenfis. Med oss bor även hunden Mollgan som är en helcharmig JRT. Sedan har ja 2 islandshästar.
Andra intressen Umgås med mina vänner, träna hund, rida, pyssla med nya burklädslar och dyl, utställningar.
Namn. AnnaCarin
Ålder. -64
Familj. man och 4 ungdomar
Bor. Bankeryd som ligger utanför Jönköping
Nicknamn och varför: FunHouse´s är mitt stamnamn
Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha. **Föder upp Ragdolls sen några år tillbaka under stamnamn FunHouse´s. Har några stycken..men har nyss köpt mig min första efterlängtade Sphynx hona. Hon är underbar.
Har också tingat en Sphynx hane tillsammans med en vän.
**Andra intressen: Förutom katterna och åka på utställlning så är det att umgås med famliljen och vännerna.
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

- Elida
- 29 år
- Ibland verkar det vara väldigt många som röjer omkring här men sist jag kollade var det trots allt bara en människa (jag) folkbokförd i lägenheten
- i Göteborg i den minstaste lägenhet man kan tänka sig
- Tamlin är en av mina båda pojkar och som jag då var mest på Cornish rex var det han som fick vara ansvarig för mitt namn (jag blev medlem när just min Tamlin diskuterades och jag ville lägga mig i, så det var ett sätt att tala om vem jag var i förhållande till det…)
- Jag bor med huskatten Wille 15 år och cornishen Tamlin som närmar sig 10 år.
- Umgås med vänner, klura på inredningslösningar (gärna sådär klurigt som det bara blir när man som fullvuxen kattägare bosätter sig på 18 kvadrat), läsa böcker på balkongen, vandra på Kinnekulle
Caroline Arvidsson
31 år
Bor ensam med mina djur. Har pojkvän. Hunden är av rasen Rottweiler, en hane vid namn Boris.
Täby, Sthlm i en mysig 1.5, öppen vindsvåning med stor balkong
raggorgeous för att det är mitt stamnamn (Ragdoll)
Jag är stolt ägare av 3 ragdolls (2 honor och en kastrathane) och en underbar sphynxhona.
Umgås med familj och vänner, fota, rida islandshäst, göra hemsidor, film, matlagning/bakning och heminredning
Hemsida: www.raggorgeous.se
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Namn. Natascha
Ålder. 21
Familj. Singel just nu
Bor. Göteborg
Nicknamn och varför Mitt namn å första bokstaven i mitt efter namn, kom inte på nåt annat
Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha. Min första egna katt hette sessan, hon va en vacker bondkatt. sen har ja haft el vi haft katter genom åren. å nu vill jag så gärna ha en Sphyxn
Andra intressen. Mina 2 hundar ligger nära härtat å sen min kanin. sköna hemma kvälalr med film el annat kul. Som resor, hund/katt utställningar. å Massa mer
Namn. Camilla
Ålder. 32
Familj. Gift och har två flickor (födda 03 och 06)
Bor. Sundsvall
Nicknamn och varför Beror på att jag hittade hit första gången tack vare kolhydrater.ifokus.se och jag är en sockerknarkare :-D
Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha). Vi väntar hem vår första kattflicka i december. Hon kommer från S*Lotus Exige.
Andra intressen. En massa saker :-D
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Namn: Emmy
Ålder: 17 år
Familj: Mamma, pappa, lillasyster
Bor: Västmanland
Nicknamn och varför: Ville vara lite anonym (inte ha mitt egna namn) så det blev en bra låt istället
Katter och ev, katterinamn (om ni har några katter annars kanske vad ni vill ha: Jag har inga katter, men har haft 2 st när jag var jätteliten. Har dock alltid velat ha en sphynx-katt eller en devon rex så länge jag minns
Andra intressen: Fotografering och mina kaniner
Blev nyss medlem, så hallå alla! 
Namn: David Eriksson
Familj: singel
Bor: Västerbotten
Nicknamn och varför: Det är mitt eget namn, var krav på den tiden jag blev Sajtvärd.
Katter: Huskatterna Matilda (född 06), Wilma (född 07) och Linus (född 07). Ragdollen S*Dream Dolls Amira (född 09). Inget stamnamn eller uppfödning än.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
- Namn: Åsa Wiberg
- Ålder: 22år
- Bor: Umeå med min tvillingsyster.
- Nicknamn och varför: Blev bara en slump, hade kanske dålig fantasi. Men gillar namnet starkt.
- Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha: S*Ilfirin's, mycket liten uppfödning av cornish rex som jag delar med min tvillingsyster. Elmer (kastrat), Tilla (min systers fertila katt) och Maja (underbar kastrerad huskatt som bor hemma hos min mamma).
Sedan är min stora dröm att få dela min och mina katters vardag med en sphynx. 
- Andra intressen: Umgås med familj och vänner, hundar och katter + de saker som tillkommer. Och en massa andra saker.
- Ålder: 25
- Familj: 2 barn, sambo & två hundar
- Bor: surahammar
- Nicknamn och varför: Mysisa My= engelska min, si och sa första bokstäverna i barnens namn
- Katter: Ingen katt för tillfället
- Andra intressen: Hundar :)
minavitas.wix.com/kennel
* Marie
* 39
* Make + två tonårsbarn
* Göteborg
* Xenomorphs. Det är mitt nick + stamnamn. Skaffade det i början av 90-talet då vi hade perserkullar. Tyckte att de såg ut som aliens när de är bäbisar.
* 3 cornishar, vill ha sphynx så det blir det nog så småningom. Det blir säkert mint ent ill cornish också :-)
* Delar hästintresse med min tonårsdotter. Håller på attpula ihop en hemsida till katterna också.
-- Eternity is a very long time --
- Namn: Karin
- Ålder: 24
- Familj: Särbo med pojkvännen :)
- Bor: Södertälje
- Nicknamn och varför: Smeknamnet satte fart på en festival i England sommaren '06. Varför just Kraig minns jag inte, det bara blev så! Hållit i sig sen dess.
- Katter: Har haft katter tidigare som tyvärr fått omplacerats pga. utvecklad allergi.
- Andra intressen: Musik, film, musik, resa, musik, träna, musik, djur&natur, och så musik förstås :)

- Namn: Sabina Linder
- Ålder: 17 (18 om en månad.)
- Familj: Bittan, Mats, Erik (14) och Julia (8). Bor i fosterfamilj.
- Bor: Ödemarken ett par mil utanför Söderköping.
- Nicknamn och varför: Kallades för Sai.
- Katter: 5 huskatter. Jansson, Bamse, Mysan, Tiger och Smulan. Har fastnat totalt för Siamesen och de andra IV-katterna Och vill ha en uppfödning av Siames, Oriental och Peterbald så småningom!
- Andra intressen: Fota, teckna, musik, djur, redigering, webbdesign och en miljarder saker till!
Sabina Linder.

- Namn: Amanda Eriksson
- Ålder: 21
- Familj: Mamma, pappa, storebror, lillebror
- Bor: Uppsala
- Nicknamn och varför: Startade en blogg förut och namnet har hängt med… sen kopplar de flesta människor "praliner" till någonting positivt ;)
- Katter: Ingen för tillfället… däremot en liten söt guldhamster (Donna) och en busig kombo (Annika).
- Andra intressen: Studerar i Uppsala och i och med det så gillar jag (och min kombo) massa spexiga saker… för tillfället bygger vi massvis med pärlplattor! Men annars gillar jag att titta på serier, pyssla, gosa med familjens hund, fota och göra spexiga saker!
* Namn. Susanna Ledström
* Ålder. 20 år
* Familj. Har mamma och två bröder på nära håll, och en bror till och pappa långt borta
* Bor. Skene
* Nicknamn och varför. Ja kallas oftast för Sussi och så är ja född -89. Så ja tyckte det va ganska passande med Sussi89
* Katter. Min älskade lilla sphynx Sammi, Tickelness Summer Supreme. Vill när det finns mer pengar i min kassa skaffa en katt till, så Sammi får en kompis. Och då blir det antigen en Orientalisk korthår eller en till nakenfis
* Andra intressen. Mina andra djur, ut och motionera, träffa mina vänner, och även bara sitta hemma en hel kväll och jäsa i soffan framför tven!
Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~
S*Winterwind
Namn: Emelie
Ålder: 15 år
Familj: Bor med mamma, bror, 2 systrar, råttorna, hundarna och hamstern.
Bor: Stockholm
Nicknamn och varför: Jag kallas ibland Empan, men också Empisen, så det fick bli Empisen.
Katter: Har ingen katt, har sen en olycka varit lite osäker på katter, men funderar på en siames eller egyptisk mau i framtiden.
Ni kanske undrar varför jag hänger på sphynx, det är väl för att jag tycker vissa är rätt gulliga, vill lära mig lite mer om dom :)
Andra intressen: Djur, fiska, vara med kompisar m.m.
Amanda
18 år
Bor förnuvarande hemma med min mor
katrineholm
Shorty för att jag itne alls är så lång
jag har 6 katter Morris, Siba(hälften sphynx) Tiger, Måns, Börje och Shiro
Djur (framförallt katter), hantverk, pyssel, teckna osv.
Mvh Amanda
Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Inser att hela min presentation ändrats sedan sist då Tamlins matte inte längre har någon Tamlin. En högt älskad pojk fick somna i mattes armar med akut hjärtsvikt i december på grund av HCM. I mars fick Wille göra samma resa efter att ha fått upprepade anfall av något som gjorde hemskt ont. En timma efter första anfallet fick en vid tillfället rätt normal kille somna in för att slippa fler. Igår fylldes det tómma hushållet på med en liten skrynkla på 4 år och så är det inte längre bara sorg härhemma.
- Elida
- 30 år
- Bor ensam
- i Göteborg i en tvåa mitt i stan
- Tamlin var min cornish som när jag gick med på iFokus diskuterades och jag ville lägga mig i - jag talade genom namnet om vem jag var i förhållande till katten de pratade om.
- Jag bor sedan igår med sphynxen Alonso - eller Naked Ones Professor Kawashima på söndagarna. Världens mest sociala opch trygga lille pojk som bara kommer in och tar över allt (och chockar grannkatterna genom att rusa mot dem för att hälsa - ja, matte räddar innan Alonso får stryk istället för den glada hälsning han förväntat sig)
- Umgås med vänner, klura på inredningen i den nya lägenheten som är så ofantligt mycket större än tidigare boende, vandra på Kinnekulle, sitta med min kaffekopp på innergården och filosofera.
Namn: Jessica
Ålder: 15 år
Familj: Bor med pappa, bror, råttorna, katten och hunden.
Bor: Stockholm
Nicknamn och varför: Fick namnet från ett program som heter Viva La Bam. Tyckte det va ''fint'' och det låter helt okej.
Katter: Har en katt som heter Tulle, som är huskatt tror jag.. ca 12år.
Han vart inte så bra skött när han var ung.. Vilket är väldigt synd för, man märker det tex. han skriker när han vill ha mat m.m.
Andra intressen: Djur, fota, vara med kompisar m.m.
Medarbetare på Sphynx iFokus
Namn: Carina
Ålder: 24
Familj: Jag och min nakenfis som jag kallar Cassia. Mamma och lillasyster bor i närheten.
Bor: Växjö
Nicknamn och varför: Katten heter Cassia, och jag ville vara lite anonym.
Katter: Bara lilla kisse-Cassia
Andra intressen: Stickning, pyssel m.m.

Namn: Gunnel
Ålder: gammal
Familj: gubbe och två utflugna ungar. Elida - TamlinsMatte är äldst.
Bor: i Lidköping i en marklägenhet med trädgård.
Nicknamn: Gunki - när jag i mogen ålder läste på högskola, blev vi tilldelade login och de där loginen kom att bli smeknamn, så Gunki det är jag.
Katter: de 14-åriga huskatterna Simba och Tusse, 11-åriga crx-damen Saga (el Solvindens Emmaline) och slutligen 1-årige Simon, som är en korthårig, brunmaskad huskatt och kommer från ett vanvårdsärende. Dessutom är vi stödhem åt Simons svarte bror Sam, men han finns just nu hos Elida som sällskap åt hennes sphynx Alonso. Jag har alltså nyss blivit "mormor" åt en nakenfis.
- Josefin Erlandsson
- 25
- Närmsta familjen är föräldrarna, systern och pojkvännen.
- Zoolatri-djurdyrkan, och det kan man väl kalla det:)
- Sphynxen Mira och Cornish rexen Dita.
- Andra intressen är hunden, min spräckliga fengädda, hemmamys och friluftsliv.

• Veronica
• 31 (blir 32)
• Sambo & våran 2-åriga dotter
• Stockholm
• Vero78
• 1 cornish rex hane vid namn "Dexter". Ska få hem en sphynx-hona på prov. Om allt går bra så stannar hon hos oss *hoppas hoppas*
• Familjen, RESA, inredning, löpning, hästar & ridning, böcker, bakning m.m.
Namn: Malin
Ålder: 34
Familj: Sambo och två barn
Bor: Knivsta (ligger mellan Uppsala och Stockholm)
Nicknamn: Ett av få som var ledigt (Mina är ett av de finaste flicknamnen som finns)
Katter: En underbar sphynxhona från S*Lotus Exige som heter Mimmi, blir i december ett år. Ev ska vi se om hon kanske vill bli mamma en dag ;-)
Andra intressen: Skapa i alla dess former, djur och naturligtvis att vara tillsammans med min famlij.
Jag heter Agnetha Andersson.gift och 50+.Har fyra vuxna barn och 10 barnbarn.Bor i kumla,jag jobbar som vårdare med utvecklingstörda på ett boende.jag har stamnamnet HUB CATS och föder upp cornish rex.just nu har jag fyra generationer cornish hemma.Jag har också en härlig sphynx kille som heter jean Dark Iggy Pop,jag ska köpa en hona också så småningom men nöjer mig nog med attföda upp rex.Mina intressen förövrigt är ju först och främst utställningar åker så ofta jag kan pga mitt helgjobb.virka är min stora passion jag virkar figurer sk amigurami så fort tid finns.
Helt ny medlem här inne så tänkte jag kunde börja med en presentation.
Heter Therese, är 22 år gammal och bor i Växjö. Bor själv i en enrummare och jobbar inom industri.
Har ingen katt, och inga andra djur heller. Fick tyvärr ta bort min hund för snart ett år sen och har sen dess inte haft några djur alls, med undantag för en liten bondkatt-tös som hittades i skogen av en väns vän. Mager, maskangripen och stora sår på bakbenen. Hon fick bo hos mig i 1-2 veckor tills hullet börjat gå upp stadigt, pencillin-kur var avslutad och hon var avmaskad och ready to go så att säga.
Nicket ThessJ är helt enkelt mitt smeknamn plus första bokstaven i mitt efternamn.
Har som sagt inga djur alls nu men börjar bli sugen på att dela mitt liv med en kisse eller två och har sedan en tid tillbaka varit nyfiken på Sphynx och Peterbald.
Förutom mitt stora djurintresse som jag för tillfället lagt på hyllan är jag väldigt intresserad av body modification och inredning.
I'm never givin' up while I'm still breathin'
Tjo,
Jag heter Anna Dahlberg, årgång 72 så med andra ord 40 år nu.
Familjen består av maken, våra 3 barn i åldrarna 18, 16 och 12 år.Våra 3 birmor, Dennis och Flisan på 9 år, Buffy 6 år och huskatten Peppar på 5 år. Gordonsetter tiken Dinah 7 år och Irländssetter tiken Teyla 1 år. Samt sist och absolut minst dvärghamstern Skruttiruttan Sötilus på snart 2 år. Vi bor i hus med innätad balkong med Laxfjället som brer ut sig bakom vår tomt i Tärnaby. Äldsta dottern går gymnasiet i Skellefteå och till hösten flyttar även sonen iväg för gymnasiestudier under vardagarna men lite närmre till Storuman. Har ett stamnamn:S*Fjällvittrans, tog nämligen 1 kull på Flisan och S*Vinaminnis underbara katt; S*Engelkattens Hang Loose. Buffy har vi kvar hemma från den kullen och Spike flyttade hem till svärmor för att hålla hemme sällskap.
Nicknamn blir naturligtvis:nattsuddarn, har jobbat natt i 20 år och lär fortsätta med det. På dagarna när jag sover efter mina nattskift så har jag sällskap av katterna. Nattetid är det mest Dennis som absolut ska ligga där. På kudden mellen mig och maken, har dottern krypit dit för att mysa med oss ser han väldigt sur och förtretad ut…hi hi
Har fått upp ögonen för Sphynx och tittar rund dagligen på hemsidor och bloggar och försöker lära mig så mycket som möjligt. Riktigt längtar efter en härlig Sphynx och får hjärtklappning ibland. Men jag ska försöka ha is i magen och låta vår befintliga mysiga kattfamilj tunnas ut på naturlig väg inom 10 år har jag satt som mål att vänta på min alldeles egna lilla Sphynx.(Får se hur länge jag kan behärska mig…)
Intressen familjen, djur, läsa, handarbeta, fiske och måla lite mm. Håller på att ta jägarexamen då både maken och sonen har ett brinnande intresse.
Hejsan! Dags för en liten presentation känner jag :D
Lisa är mitt namn, 19 år och bor ensam i Malmö.
Kommer ursprungligen från Gränna där min familj bor kvar!
Mitt nicknamn är mitt efternamn, även mitt tilltalsnamn bland vissa vänner, så det föll naturligt :)
Har en egen blandishund på 5 år och en gammal bondkatt på 15 år som kämpar på med livsglädje :)
I augusti ska jag hämta min först sphynx hos Butt Naked's i Linköping.
Kan bara säga att jag längtar ihjäl mig!
Mina andra intressen är så klart alla möjliga djur, främst hästar och hundar (katter så klart!).
Pluggar naturbruk på Jägersro Galoppbana och småjobbar hos en framgångsrik proffstränare på ledig tid.
Det var lite om mig!
vi ses i forumen!
Namn: Josefin.
- Ålder: 16år.
- Familj: Mamma, pappa och jag bor hemma. Sedan så har jag 2 stora systrar och
- en storebror. Är även Sköldpaddsägare, Chinchillaägare och Hundägare. - Trots allergi.. :)
- Bor: Utanför Skövde, på landet. :)
- Nicknamn och varför: Josse5233. Kallas för Josse, och siffrorna la jag bara till. :)
- Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha: Skulle vara underbart att få vara ägare till en Sphynx någon gång. :)
- Andra intressen: Musik och sport/träning. :) Börjar på gymnasiet till hösten. :)
Ha en trevlig dag!
- Namn: Angelica
- Ålder: 25
- Familj: Sambon Petter, sonen Dante och dottern Lova
- Bor: Skellefteå
- Nicknamn: mycketsaft har använt mej av det i många år och det är lättast att komma ihåg när man har samma överallt.
- Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha: SE*Skrynklan, går och väntar på att hämta hem min importerade sphynxhona Sophie
- Andra intressen: Djur, familjen, inredning
- Namn: Yasmine
- Ålder: 21 år
- Familj: Bor tillsammans med sambon Sebastian
- Bor: Västerås
- Nicknamn och varför: mitt efternamn, lätt att komma ihåg ;)
- Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha: Sphynxen Spock flyttar in i januari! Äntligen blir min långa längtan sann <3
- Andra intressen: Fotograferar och gör hemsidor på fritiden. Pluggar jag till förskollärare.
- Sofie Stranf
- 32 (snart)
- Maken Johan, våran gemensamma dotter Meya 1,5 år och sen min son Pontus som snart fyller 9 som är hos oss varannan vecka
- Vi bor i Norrtälje
- flashieangel hmm, varför vet jag inte, nåt jag har lite överallt
- Vi har en Cornish Rex, en kritvid med isblåa ögon, hon är busit till tusen o kör sina race… Just nu är vi ute efter att hitta en Sphynx att vara fodervärdar till.
- Musik och film är stora intressen.Fotar även en del…
Kram från Flashieangel (Sofie Strand)
Sanna Ahlm 21 år Familj är pojkvännen Christian Bor i Västerås Sannaahlm då jag heter så :) Har katten Chocho ( nudies of Tazett ) en Sphynx :) Stora intresset är min kisse och hundar :)
Namn: Erika
Ålder: 22 i maj
Familj: Bor med pojkvännen, har 2 bröder i hemma (Stockholm)
Bor: Göteborg
Nicknamn: Telondy/Thisney, det har alltid följt med mig :)
Katter: Nästa vecka flyttar en sphynxtös hem till oss! Längtar!
Andra intressen: Inredning, musik, film, familjen
Kim
36
gift med finaste frun och har två fina barn
mik_lhad
letar efter katt från en seriös uppfödare
Namn: Emma
Ålder: 24 i år
Familj: Bor med sphynxtösen Uzi, särbo med min Victor
Bor: Gävle
Nicknamn: Vet inte varför det blev Beafer. Det är ett smeknamn som har hängt med sen jag gick i högstadiet.
Katter: Nakenfisen Uzi och väntar på en till liten tjej som kommer till oss i Juli.
Andra intressen: Hemmet, musik, familj och vänner, film, djur.
Namn. Anna
Ålder. 27 år
Familj. Min familj här hemma är nioåriga italienska vinthunden Dooly som kan freestyle och för den delen älskar att styla när folk hälsar på =)
Sedan huskatterna Princess sju år, Smulan 3 år och sphynxen Bazinga, som jag kallar min lille Pirat 11 månader!
Bor. Jag bor i Göteborg
Nicknamn och varför -Linboll.. Haha.. Jag tycker Lin är ett fantastiskt namn, så jag hade en råtta som hette Lin när jag skaffade namnet och Lin i en boll blev så mysigt, så det blev kort och gott Linboll!
Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha. Inget katteri! Men se ovan på "familj" ;)
Nu blir det inte någon ny hund efter min Dooly har jag bestämt (dels pga smärtan, har någon form av fibromyalgi som gör att jag inte kan gå för långa promenader, men Dooly är iaf nöjd, men en ny valp skulle inte vara det!)Plus att jag fått lite modersinstinkter de senaste månaderna (är ju snar 30 trots allt) och jag kan inte ha barn så jag har letat och letat efter en kattras som skulle kunna uppfylla min vardag med gos, sova ihop, vara med och vara nyfiken, svara på belöningar och som drar sig till människor och så vidare och när jag hittade sphynxen alla "pekade på" Tänkte jag.. Naken..? Huh?
Men OJ vad fina de är och vad gott det är med hud mot hud och gosa under täcket och leka och tramsa och han svarar bra på belöningar med!
Andra intressen. Fotografering, träning av diverse djur, katter, hundar jag har hemma, hjälper andra med (gått instruktörskurs, men hann aldrig helt klart, lärt mig mycket ändå dock.) häst tränade jag med (när jag var yngre) Sååå. Ja det mesta handlar om djur. Hm.
Hoppas detta inte blev för rörigt!
Hälsningar Anna med pälsklingar!

Namn-Anna-Lena
Ålder- snart 49 fast max 27 i huvudet😉
Familj- utflugna vuxna söner, bor ensam i ett torp på 100 kvm. med mina för närvarande 8 katter, men flyttar snart till 200 kvm och blir kombo med en annan kat.4-uppfödare🙂
Katter- Jag har 2 Balineser, 2 OLH, 3 SYS, 1 OSH och i juli får jag min första Peterbald
Bor- i vackra Roslagen, lite norr om Stockholm
Nick - huset som jag bor i heter Lejdet (brist på fantasi)
Stamnamn - SE*Torparkattens, föder upp kat.4 katter, började med OLH och Balines men mina katter blir allt korthårigare utav någon konstig anledning? 😉
Andra intressen - pyssla i trädgården, odla, resa, motorcyklar, inredning, renovering och tusen andra saker…
hej.. en presentation av mig kommer här
- Namn: anna
- Ålder: 30 år
- Familj: ensamstående med en 9 årig dotter
- Bor. vänersborg västragötaland
- Nicknamn och varför: har haft d nicket på olika comuintys sen jag var 15 så d hänger i än=)
- Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha. inga katter nu då jag utvecklat päls allergi därför jag funderar på en naken misse=) men ska provsniffa innan jag köper=)
- Andra intressen. alla djur, min familj. musik, vönner och kroppskonst =) så det va väll en snabb om mig =)//anna
Namn. Malin
Ålder. om några dagar blir det min 26 födelsedag.
Familj. Jag lever för tillfället själv men med en pojkvän 15 minuter bort.
Bor gör jag i en stor trea utanför skövde
Nicknamn och varför: Darlings valde jag då mitt andranamn är Darling, Som jag tog efter min farfar och hans far. Jag ansåg att ett sådant fint släktnamn inte ska gå till spillo.
Katter. I dagsläget är det tomt men har i helgen som var hälsat på 7 små underbara don bebbar. Var av 1 jag hoppas få hämta snart. Då längtan efter en liten plutt växer sig stor. Jag har läst och diskuterat mycket om rasen och känner mig redo för att tillföra en familjemedlem. Tidigare är jag uppvuxen på lantgård. Och har i vuxen ålder tagit hand om katter, råttor, ökenråttor och hund. Men som av olika anledningar inte stannat hos mig utan bara mellanlandat för att överleva.
Andra intressen: Jag målar en hel del, tycker om att fota. Älskar att lära mig saker och provar gärna något nytt. Teknik är något som alltid varit ett oengagerat intresse som alltid funnits där men aldrig i tydlig form.
Skicka gärna PM då jag älskar att få mail och brev från alla möjliga olika människor med olika intressen och funderingar ;))
Namn. Leon
Ålder. Född 73
Familj. Två döttrar som är hos mig varannan helg
Bor. Centralt i Malmö
Nicknamn och varför. Leon1973 for obvious reaseons
Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha. - Jag har Simba som är en Siames, han kom till mig som en väldigt osocial katt, rädd och osäker och utstött i sitt katthem.
Andra intressen. Sportfiske och friluftsliv.
be inte om hjälp om du inte vill ha den

Tänkte uppdatera mitt inlägg lite.
Heter nu Sundkvist, då jag skiljt mej.
Min son är fortfarande med, men han har nu hunnit bli 12 år, och bor just nu mest hos sin far, då jag varit rätt sjuk en längre period. Men operation är på gång, och så fort jag mår bättre kommer han bo halvtid med mej.
Jag bor i Umeå, nära travbanan här, och finns rätt ofta och pysslar med en väns hästar, då jag nu är för dålig för att ha egen häst.
Har kvar mitt katteri, men har nu bara en katt kvar, Ch S*Fylgias Blid (På bild). Men har funderingar på ytterligare en liten katt. Har nu bara sphynx, och kommer troligtvis inte längre avla på Cornish rex. Men inget är klart än så får väl se vad som händer.
Andra instressen, Hästar (haft eget träningsstall), konst (mest olja och akvarell), fiske, friluftsliv, film och spel.
- Namn: Isabell
- Ålder: 20år
- Familj: Sambo
- Bor: Jönköping
- Nicknamn och varför: I brist på fantasi :)
- Katter och ev, katterinamn (om ni har några katterm annars kanske vad ni vill ha: Haft en bondkatt för många år sedan men har nu siktet inställt på att inom en snar framtid skaffa oss en sphynx :)
- Andra intressen: Hästar, naturen, foto, vänner, inredning och pyssel.