Fodervärd sökes
S*Alabaster söker nu en hel- eller halvfodervärd för en rysk liten prins på 5 månader, som beräknas komma till Sverige i början av april. Han är helsvart. Vi bor söder om Stockholm, så det är bra om ni inte bor så långt därifrån. Stort plus om ni också är utställningsintresserade, då han är en riktig snygging.
Vänligen/Bodil
Hej! Jag skulle gärna vilja prova på att vara foder värd till en liten prins, men jag är allergisk mot pälsdjur så jag vet inte hur det skulle vara…kan man prova och se hur det går?
//wixen73

Hejsan! Då man inte vill flytta runt på katterna, då dom är revirdjur skulle jag inte i första han placera honom hos någon med allergi. Det är en hel del som tål sphynx, men allergin kan ju blomma upp efter ett tag.
Vänligen/Bodil
Vad innebär att du vill ha fodervärd?

Det innebär att hanen bor i foderhemmet, som står för löpande kostnader, som sand och mat osv. Jag står för alla kostnader gällande aveln, dvs minst årlig HCM-scanning och alla test för övrigt (Tritricomonas, Giardia, Coronavirus, FIV och FeLV t.ex). Vi skriver kontrakt på ett visst antal parningar jag får ta och när katten sedan ska kastreras övergår han helt till fodervärdens ägo. Fertila sphynxar är mycket sociala och livliga, vilket man måste vara införstådd med. Han bör ställas ut, så det är ett stort plus att man är intresserad av det. Jag kommer naturligtvis alltid att vara med och ger livslång support även efter kastraktionen. Hör gärna av er per mail: bodil.ekholm@hotmail.com vid intresse och berätta lite om er
Vänligen/Bodil

Självklart står jag också för försäkringen
Vänligen/Bodil
Jag har nu mailat er Bodil! <
Mvh.

Lille fine Iskander har nu hittat sitt foderhem
Vänligen/Bodil

Tyvärr måste nu lille Iskander åter ha ett foderhem. Det fungerade inte med foderhemmets stora hund. Iskander var för snäll och ville ha kontakt hela tiden, vilket hunden inte ville. Iskander är verkligen världens gulligaste mest sociala katt man kan tänka sig.
Vänligen/Bodil
Synd man inte bor närmare
Hur går det?
Sajtvärd på Lajv och medarbetare på Ätstörningar :)

Lillprinsen bor fortfarande hemma, men kommer flytta till en vän till mig. Där kommer han få det bra <3