BARF - Helutfodring - hur mycket barf per dag beräknat per kilo
Jag har nyligen bestämt mig för att enbart Barfa alla mina djur.
Hundar och katter.
Katter är öken djur och deras lever blir påverkad av torrfoder.
Dom kan heller inte ta upp allt som läggs till i torrfodret och tyvärr är torrfoder som våran junkfood.
Man behöver ha lite koll.
Visst kött skall man även undvika för just parasiter och vegetabiliska oljor är inflammations drivande för både djur och människor därför skall man vända på förpackningarna om man väljer att köpa saker.
Katter behöver ha isig 1/2 dl vatten per kroppsvikt per dag för att kunna prossesera torffoder och katter är ökendjur och har ingen naturligt begär för vatten.
När man äter barf får dom i sig den mängden vatten dom behöver så länge man vet proportionerna om man blandar eget eller köper så att dom får en varierad kost då är detta det bästa man kan göra för sin lilla misse.
Även sin hund 🙌
I varje fall.
Min lilla nakenfis som är nykomlingen i familje är juh den som har det största behovet av mat och ett flertal gånger ger om dagen.
Jag har även förstått det som att sphynxar eller Elf som hon är kan manipulera en lite när dom tycker något är gott och lilla Ammi Älskar Barf. Hon kan äta kopiösa mängder.
Kan dom få i sig för mycket barf?
Är det någon som har koll på hur mycket barf man skall ge sin nakenfis om dagen.
Vad jag har läst mig till skall dom ha hälften av sin kroppsvikt? Stämmer detta? Eller är det någon som har mer koll.
Läste något i en tråd där en viss Sara hade svarat kring just Barf.
Sara - 😂 Om du läser detta. Har du koll?
Varma hälsningar och tack på förhand för allt bollplank.