Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 2245 ggr
misskestreal
0

Skaffa nakenkatt

Hej, jag har bestämt mig för att skaffa en katt under det närmaste året och har blivit lite småkär i nakenkatter, det är främst sphynxen jag har funderat på men kollar även don sphynx och peterbald.

Så min fråga till er sphynxägare är, hur är det att leva med en sphynx? Deras ljudnivå? Aktivitet? Och kärleksfullhet?

Jag kan berätta om mig själv att jag inte är någon novis i kattägandet då jag har haft en siames, förtillfället bor jag i en liten etta med min hund (som är mycket kattvan) går det att ha en sphynx i en 25 kvadratare eller kräver de större utrymme?

Jag är mycket tacksam för svar.

Beafer
5

Du kan läsa om min katt i inlägget som heter "Era katter".

Jag skriver lite här också om det du funderar på. Min katt är otroligt social och busig. Jag aktiverar henne varje dag med lek och bus. Hon kräver nog mer aktivering än dom flesta hundar jag har träffat för att inte bli uttråkad :)

När jag köpte henne så skulle jag precis till att flytta. Bodde tillfälligt hemma hos min pappa som har en lägenhet på 38kvm. Det gick rätt bra. Han har bra möblerat om man tänker som en katt ;) Många saker att klättra och hoppa upp på. Vi bodde där i tre veckor efter att jag fick henne. Nu bor jag på 46kvm. Vet inte hur hon skulle reagera på en liten lägenhet.

Det är otroligt roligt att leva med en sphynx. Hon har så mycket tok för sig hela tiden! Och ljudnivån… Hon gillar ju att prata min lilla tjej. Hon skriker efter mig om hon tappar bort mig ;) Grannarna tror nog att jag har en elefant som husdjur. Hon gillar att galoppera genom lägenheten.

Kärleksfullheten kan jag knappt beskriva!