Bambinohonor söker foderhem
Någon gång under hösten/vintern får vi hem två bambinohonor från USA som vi tyvärr inte kan ha hemma pga en väldigt speciell dam vid namn Meggy :) Det är en vuxen hona och en kattunge född sommaren -12, båda maskade. De kan antingen flytta tillsammans eller var för sig. Iom att rasen är så pass ny som den är i Sverige kan vi tänka oss att sätta ut dessa tjejer på foder med fortsatt avelsrätt till rätt person/personer. Om du som fodervärd inte har avelsvana så vill vi att du finns i Sthlm där vi lätt kan hjälpa till men om du har erfarenhet av kattavel kan vi tänka oss att sätta ut dessa tjejer på foder även på andra ställen i Sverige. Tanken är att Molly, den vuxna honan skall paras rätt omgående när hon kommer över medan kattungen naturligtvis skall växa upp först :) Vi vill att det skall finnas någon form av kompis i foder hemmet annars har vi inte så många krav förutom att katterna skall få massor med kärlek. Är du intresserad så hör gärna av dig :)
Om man bara bodde i Stockholm!
<3
Säger desamma..vi söker foderkatt i form av devon rex..vi bor i västernorrland..har bara erfarenhet av vanliga bondkatters förlossningar…
Lycka till med nya hem,,,
Hejsan!
Jag är en tjej från Eskilstuna som letar bambino sphynx, jag är väldigt intresserad av att ta dina honor på foder om jag får behålla dom okastrerade efter de gett två(?) kullar vardera till dig.
Jag har mycket vana av kattavel på perserkorsningar och vanliga huskatter. Jag har dessutom erfarenhet av hund, marsvins -och hästavel. Jag har körkort och tillgång till bil så veterinärbesök/avelsärenden m.m. blir inget problem.
Jag har en kastrerad huskattshane för tillfället, han är supersnäll med andra djur. Vi bor i lägenhet utanför Torshälla i Eskilstuna men kommer att flytta till större/hus inom ett par år.
Jag är seriös och har letat bambinosphynx en längre tid.
Om jag låter bra så maila mig gärna med mer info om hur du tänkt dig
jollo__@hotmail.com
Mvh Joline Berg
Hej Joline,
Är du intresserad så är du varmt välkommen att maila mig med mer information.
Jag skall helt ärligt säga att avel på blandraser och huskatter inte är ett plus i min bok men har du skött det på rätt sätt med allt vad det innebär med tester, vaccinationer etc så är självklart erfarenheten ett plus.
Jag har höga krav på mina kattungeköpare, än högre krav på mina fodervärdar och skall man dessutom fortsätta avla så är kraven dubblade.
Det finns vad jag vet endast en annan bambino i Sverige just nu som kom för en månad eller två sedan, du får gärna berätta mer om ditt sökande efter en, antar att du menar import?
Bambino rasen är inte sjukare än många andra men det finns HCM iom att de kommer från sphynx och vissa är för extrema i sin benställning vilket gör att de enligt mig inte skall avlas på, iom detta har jag stora krav på katterna och de skall gå igenom flertalet tester, röntgentillfällen etc för att gå i avel och sedan skall kattungarna i första kullen utvärderas för att se vad de ger etc.
Iom detta ger jag inga garantier för fortsatt avel även om det är målet.
Skulle de övergå fertila till fodervärden så har jag dessutom väldigt hårda kontrakt.
Det är en dyr ras (jag betalar strax över 40.000 kr för en) och jag vill inte se att de på något vis utnyttjas för ekonomisk vinning.
Det var lite kort om mina tankar om det hela :)
Som sagt om du eller någon annan är intresserad tar jag emot längre intresseanmälningar på isabelle@bareessentials.se
Med vänlig hälsning
Isabelle
jag undrar och förmodar säkert att dessa små sötingar redan är uplacerade i sina hem???
Kram från Flashieangel (Sofie Strand)