Avelshane sökes!
Hejsan! Nu är jag på jakt efter en sphynxhane i närheten av/omkring Dalarna. Det är min Alice / S*Sphynxliv Gloria som jag tänkt ta min första nakenkull på.
Alice är en underbar och mysig liten dam på ca 3kg, svart med gröna ögon och fint hull.
Jag har registrerat stamnamn Wildstyler´s nyligen.
Hon är född 2011-10-25, vaccinerad, är Fiv och FeLv testad negativ, HCM negativ och har blodtyp B.
Mor - S*Sphynxliv Carissa
Far - S*Pink Champagne Armando
Söker främst en svart hane med lite hår och lång slank svans.
Men annars har färgen ingen större betydelse. :)
MVH Sara
Om du inte får något napp här, så annonseras det ut avelstjänster på sphynxdillan. Kanske hanen du söker finns där?
Tänk på att det numera är olagligt att para en B hona med en A hane.
MVH Isabelle
Man kan be skriva till Jordbruksverket och be om dispans, vet dock inte hur det går till
Tack för tipset Lykkelii! :) Jo, jag vet att det krävs tillstånd eller liknande för att para B med A. Det var tänkt att Alice skulle ha besökt Wix först, men det gick i stöpet efter blodtypningen. :/ Tror nog en B hane är att föredra. Vill inte att min första kull ska riskera att dö pga mig. Tack iaf Isabelle! Mvh Sara
Vad bra att du har koll :)
Får så många mail av folk som vill låna hanar som inte har någon koll alls att jag kände att jag var tvungen att skriva så du inte fick problem senare.
Det är ont om B hanar, jag hittade ingen själv när jag köpte in min B hona så fick köpa mig en hane också.
God Jul!
Jo, jag känner att det är lika bra att försöka göra rätt redan från börja Annars är nog risken stor att man råkar ut för tråkigheter. Man vill ju helst ha bra erfarenheter när man är ny på området. :) Tur det finns internet så man kan läsa sig till det mesta! Ja det verkar inte kryllar utav dem iallafall. :/ Hur gjorde du när du köpte din B hane? Blodtypade ni honom innan köp? :) Skulle kunna tänka mig dela hane med någon om behov finns! God Jul tillbaka!
Det var en chansning faktiskt, jag ville ha honom oavsett, pappa var B och mamma bar B så höll tummar och tår när jag skickade iväg blodprovet :) Ibland har man tur, eller ja, min B hona har inte blivit dräktig så det var ju inte så kul men han har gett andra fina bebbar och en god vän hade en B hona så kunde hjälpa henne :)