Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 01-allmänt-kattsnack
Läst 665 ggr
safira&scarlet
0

Dag 64& 63 idag.. När föddes era kullar?

Hej!!¨

Väntar 2 kullar på våra prinsessor nu dom närmsta dagarna och börjar bli nervös..

Katterna däremot verkar cool lugna har inte sett minsta lilla tecken på att det skulle vara på g.

Själv känner jag nästan att jag är tillbaka till min egen förlossning(dottern är 3,5år) med all spänning och förväntan och lite rädsla med… Allting ligger uppradat hemma med handukar, saxar, ersättning you name it!

Tänkte fråga er vilken dag era katter födde och hur många det blev i kullarna?! Vår ena dam är betydligt större än den andra men det är hon till vardags med. Scarlet(den stora) var ensam i sin kull medans Safira(minstingen) var en på 7.

Så nu har jag iallfall tänkt på annat en liten stund=) Jobbar själv och har lunch nu men min mamma är hemma och "passar" katterna.. Som mest undrar varför vi går och glor hela tiden=)

dela gärna med er av era erfaranheter.

//Annicka

SE* sss nakedstar

www.sphynxar.com

kissan78
0

Mina honor har fött på allt mellan dag 64 till dag 73 och kullarna har inneehållit allt mellan 1 och 9 ungar ;) Oftast är det så att dem brukar kunna få någon dag tidigare om dem har flera ungar i magen och gå lite längre om det bara är 1 el 2.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se