Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 2344 ggr
EvelynTD
0

Sphynx+hund?

Hej! Jag behöver alla svar jag kan få då det är så att jag och min sambo letar efter en sphynx.

Vi har velat ha en i flera år men under dessa år har vi skaffat oss två chihuahuor.

Denna sphynx-hane vi hittat är 8 år(reg &tavla) och behöver nytt hem av någon anledning.

Så det jag undrar är om ni tror att det skulle vara något problem för sphynxen och hundarna att gå ihop?

Och har sphynxar en förmåga att markera?

Hundarna älskar katter men inte så mycket att dom blir jobbiga och efterhängsna.

Tacksam för svar!

Sussi89
0

Har en hel flock med katter, bla en sphynx. Jag är även dagmatte åt en liten chihuahuavalp. Och det har inte varit några större problem för katterna och hunden att komma överens. Visst lite fräsande och morrande blir det ibland. Ibland tror jag inte rikigt katterna fattar att valpen faktist är en hund ;) Så det borde nog inte bli några problem för er. Speciellt om du har så lugna hundar, det underlättar verkligen!

Den katten du ska ta hand om är den kastrerad? Annars borde den väl inte få för sig att markera tycker jag. :)

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

kissan78
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om inte katten är van med hund sen tidigare så är det bra om man ser till att katten har höjder att hoppa upp på där den får sitta o kika på hundarna tills den vant sig. Annars brukar det inte vara några större problem. Här är hunden en del i kattflocken och kattungarna som föds här bara älskar att få härja runt med han, ja det gör ju några av dem vuxna med men det är mest mys där.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se