Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 01-allmänt-kattsnack
Läst 1623 ggr
Jessica 1978
0

Orolig för att bli lurad! Hjälp!

Jag såg en annons på blocket där en utländsk uppfödare säljer. Alllting verkar ok men hon vill ha en deposition på 3000 kr + färjekostnad insatt på western union på "hennes killes namn". Jag e så rädd för att bli lurad, kanske bara jag som e nojig? Är det något jag ska tänka på? Tacksam för alla svar! Jessica

BareEssentials
0

Jag vet inget om uppfödaren så kan inte säga så mycket om henne men det jag vill säga är att se till så föräldrar och deras föräldrar är HCM scannade normala nyligen och att scanningarna är gjorda av en kardiolog.

Du kan ju alltid prata med henne och se vilka andra hon sålt till och be om referenser :)

Ninjamatten
0

En god vän köpte två kattungar av henne i april och enl kontrakt skulle hon få transfer och stamtavlor inom en månad, hon har fortfarande inte fått dom trots otaliga mail och telefonsamtal! Katterna är tänkta till avel och utställning, dessutom var ena kattungen väldigt sjuk när hon fick hem den!

Ninjamatten
0

Såg nu att det fanns två danska annonser. Min kommentar avser annonsen som är inlagd på Blocket 11 sept.

Chenilleville
7

Har man minsta oro över att det inte står rätt till så tycker jag man ska dra öronen åt sig, det är mitt råd.

Xenomorphs
0

Det finns betalningsvarianter där du kan låsa pengarna tills du har fått en felfri vara, i det här fallet en katt + stamtavla.

Säljaren ser att det finns pengar men kan inte plocka ut dem förrän du godkännt leveransen.

Undersök detta närmare och föreslå det för säljaren. Säger säljaren blankt nej så är det ingen du vill handla från iallafall.

-- Eternity is a very long time --