Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett11-katter-kattungar-köpes
Läst 2598 ggr
Milsh
0

Fodervärd, omplacering, kattunge?

Hej!

Vi är ett par i 24-årsåldern som sedan tidigare har en huskatt vid namn Mollgan. (7 år, kastrerad, förstås)

Det vi börjar få ordentligt sug efter är nu en lillebror/syster till honom, och då allra helst en Sphynx!

I och med att han varit ensamkatt nästan hela sitt liv så vill vi förstås försäkra oss om att det fungerar bra med den nya familjemedlemmen innan det spikas. Det borde dock inte vara några problem, då han spenderat veckor med svärföräldrarnas katt utan problem, och vi även haft en omplaceringskattunge boendes hos oss en period.

Vi erbjuder en tvåvåningslägenhet i västra Göteborg, med ordentligt foder och omsorg, ingen utevistelse hos oss då vi bor i stan, mycket kel, soffhäng och sällskap då vi jobbar såpass att vi går "omlott".

Maila gärna om du tror du har något som kan passa oss, vi är öppna för förslag av alla varianter!

Rhani
0

Jag kommer att para två honor i månadsskiftet och kommer att behöva en rar fodervärdsfamilj till en av kattungarna sedan. Jag bor oxå i Göteborg. :) Hör av er om ni är intresserade och kan vänta tills dess, så kan vi prata lite. :)

[HollyMolly]
0

Hej!

Jag har en liten tjej född -09 som behöver nytt hem då vi väntar barn.

Det är oerhört viktigt för mig att hon hamnar hos rätt personer och det jag tänker mig är ett livslångt hem, riktigt foder, alltid försäkrad, massvis av kärlek och uppmärksamhet samt har kattvana!

Hon skriker högt när hon inte får uppmärksamhet, men oftast är det då något hon vill säga, som "lek med mig!" eller "nu har jag varit på kattlådan-så rensa genast!" :) Man lär sig ganska snart vad hon vill, hos oss har hon inte fått sova i sängen för min sambo, och hon har klarat sig bra i sin egen bädd (bäddat ner henne under filt i soffan var kväll)men hon skulle ÄLSKA att få sova i sängen om hon bara fick. Det är verkligen en social och kärleksfull katt, har hos oss haft 2 hundkompisar och det har gått superbra, de hade ingen kattvana när vi tog hem henne men hon visade snabbt vart skåpet ska stå:)

Hos uppfödaren fanns det flera andra katter och även 2 hundar, så även om hon inte träffat katter hos oss (flyttade till oss vår-11) så har hon ändå levt med katter förr så det borde inte vara några problem så länge den andra katten är snäll.

Om du fortfarande är intresserad kan du kolla in min blocketannons: "sphynxhona söker nytt hem" och hör av dig via mailen där:)

Rhani
7

Men, varför behåller ni henne inte? Det är inga som helst problem med småbarn och katter ihop.. :) Vi har haft som regel att barnens sängar är tabu tills de blir äldre. Har fött upp både cornish rex, la perm och sphynx genom åren, haft kullar, parningar och vuxna katter hemma tillsammans med båda våra söner som nu är snart 10 resp 3 år gamla. Vi har även kaniner och hade hund när den äldste växte upp. De har inga allergier, starkt immun- försvar, stor kärlek till djur och är vänliga och rara killar. Jag tycker absolut att du skall ha kvar din raring. Det är inga som helst problem att ha småbarn och djur ihop och man hinner med. :) Lycka till! :)