Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 1021 ggr
[Jozephin]
2012-09-11 20:36
0

Hjälp!

Jag är i desperat behov av hjälp:

Tanken var att jag imorgon skulle åka och hämta hem en liten Sphynx-kille. Har haft både mailkontakt och telefonkontakt med uppfödaren och allt har tidigare verkat seriöst. Har fått information om allt man kan komma på. MEN… plötsligt nämns något om att stamtavlan inte är klar och att jag kommer få den i efterhand.

Min fråga är alltså kan/får detta förekomma eller är uppfödaren oseriös?

Jag har fått bilder på båda föräldrarnas stamtavlor och bilder på intyg om genomförda HCM-scanningar osv.

De dokument som kommer medfölja vid köpet är:

*Ägarändringsintyg

*Överlåtelseavtal

*Vaccinationsintyg

*Besiktningsintyg

Stamtavlan utlovas bli skickad till mig så fort den är tillgänglig. Kan/får det gå till såhär och har jag som köparen någon garanti på att jag kommer få stamtavlan?

Är tacksam för all hjälp jag kan få.

Vänliga Hälsningar Jozephin

Hearts
2012-09-11 21:04
0

Besiktningsintyget skall du absolut få. Det får man ju i handen av veterinären som gjort besiktningen. Så får du inte det är det något som inte stämmer. SVERAK har varit kort om folk i sommar, så det har tagit lång tid att få stamtavlorna när man registrerat katter. Men du ska i så fall ha en kopia på anmälan om registrering av kullen. Tyvärr har det kommit massor av oseriösa uppfödare. Även om båda föräldrarna har bra stamtavlor, så kan man inte registrera mer än en kull utan att man har stamnamn. Men förhoppningsvis stämmer allt med din lilla misse. Lycka till!

Vänligen/Bodil

[Jozephin]
2012-09-11 21:14
0

Tack för ditt svar Bodil!

Besiktningsintyget skall jag få, det blev bara en miss i mitt inlägg.

Väntar nu på svar från uppfödaren om jag kommer få en kopia på anmälan om registrering av kullen.

/Jozephin