Sphynx med andra katter och djur
Jag har blivit mer och mer kär i Sphynx under det sista året. Men jag har en fråga.
Jag har under många år hållt på med omplaceringsverksamhet för katter utan hem, hjälpt dräktiga honor föda sina bebisar, vaccinerat osv och sen hittat nya bra hem till allihopa. Så under årens loppa har det blivit några katter här hemma. Plus att jag har illrar som går jättebra ihop med mina andra katter.
Men skulle en Sphynx någon gång kunna passa in i en såpass stor flock, eller vill de ha mindre djur omkring sig?
Vill så gärna ha en, men ekonomiskt är det ändå inte aktuellt just nu. Men skulle vilja veta om jag helt ska slå det ur hågen tills mina äldre katter har vandrat vidare.
Det är nog väldigt individuellt men i det stora hela så gillar sphynxar andra djur och mängder av dem. Min äldsta sphynx älskar verkligen allt och alla. Varenda ny "varelse", oavsett arttillhörighet ser han som nya kompisar! En av minaa däremot har lite svårare för när det kommer in nya vänner men det går nån dag så är dem ok dem med så länge dem är snälla. Upplever att sphynxar är mer kärvänliga mot nya katter/hundar/människor osv än andra raser (o huskatter).
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Det låter ju positivt. Jag är så oerhört sugen på att ta hem en sphynx. Men får nog vänta ett tag, de kostar ju en del i inköp. Och för tillfället har jag betalat hur mycket som helst för mina jour-katter som jag omplacerat. Så det blir nog till att spara ett bra tag.
Men jag är verkligen totalt kär i dem:)
Min mormor hade en sphynx ett kort tag för säkert 30 år sedan, då de inte alls var vanliga. Men där satte allergi hos min mamma stopp för det hela. Men jag har aldrig glömt den katten och skulle så gärna vilja ha en sådan.