Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 1464 ggr
Kewie
0

Blivande sphynx"mamma"?!

Hej alla!

Registrerade mig här då jag äntligen fått klartecken av min sambo att börja leta efter den rätta sphynxen/uppfödaren!

Jag är så lycklig! Har länge önskat mig en sphynx, och kanske är dagen snart här?! Jag vill att både jag och min sambo är 100% redo på vad som väntar oss. Därför vänder jag mig till er som har mest erfarenhet.

Vad jag har förstått det som så är sphynxen en riktigt social varelse som älskar att gosa och upptäcka?

Min sambo arbetar natt vilket innebär att han är hemma då jag arbetar, och jag är hemma då han arbetar. Vi har sedan tidigare två huskatter, varav en eventuellt kommer att flytta ifrån oss inom kort. Den katt som kommer att stanna kvar hos oss är också väldigt social och nyfiken, och vill alltid hälsa och lära känna nya katter.

Så vad tror ni? Vad behöver vi tänka på? Vad behöver vi lära oss? Behöver vi köpa hem någonting extra utöver det vi har hemma redan nu?

Lär mig! Skrattande

BareEssentials
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Grattis i förskott till er kommande familjemedlem :)

Ni kommer inte ångra er, det kan jag lova, sphynxar och donnar är underbara katter med massor med kärlek att ge sin familj.

Det ni skall tänka på är att när ni köper er katt skall den vara dubbel vaccinerad, registrerad, chipmärkt och besiktigad inte mer än 7 dagar innan leverans.
Är det en sphynx skall ni se till att föräldrar och far-/morföräldrar är HCM scannade normala. Föräldrarnas scanningar skall inte vara äldre än året vid leverans.
Är det en don ni köper så är det jätteviktigt att se till att katten har stora öppna ögon, inga hudveck kring ögonen, ögonen skall inte vara för djupt liggande heller.

Raserna kräver ett högkvalitativt foder men annars skiljer de sig inte speciellt från andra katter.

Jag badar mina 3-4 ggr om året med en mild barntvål. Rensar öronen varannan vecka med Johnsons tops och klipper klorna när det behövs :)

Lycka till!

Kewie
0

Tack för ditt svar! Ska ha dessa punkter i åtanke.

Men vad mysigt med bad förresten, är det något de tycker om? Glad

raggorgeous
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min Kiwi ÄLSKAR att bada badkar - helt underbar! Började då hon var liten med att ha lite lite varmt mysigt vatten i badkaret och la sedan i en favvisboll i vattnet.. tog inte alls lång tid innan hon älskade det! Så skoj! Mina Ragdolls sitter på badkarskanten och är så fundersam över hur knasig hon är som FRIVILLIGT går ner i vatten! haha

Hon badar med mig då jag badar.. sitter i knät och bara myser :D

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

raggorgeous
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Mer film :D

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Kewie
0

Tack för de fina filmerna! Skrattande Man blir ju alldeles förälskad!

I Juni ska vi åka och titta på en liten sphynx-kille, och jag har varit i kontakt med uppfödaren. Då min mamma är vän med systern till uppfödaren så känns det bra att man alltid kan rådfråga om det är något. Jag längtar redan! Kyss