Sphynx kattunge
Hej! Jag blir mer och mer förälskad i de fina sphynx katterna:) har läst en del på nätet - rasbeskrivning mm… Det verkar som jag blir mer och mer förtjust i de katterna! Detta har gått så pass långt nu att jag funderar på att skaffa en kattunge:) röd eller blå hane, helst en som jag kan ställa ut… Min fråga är: är det svårt att introducera sphynx kattunge för en vuxen katt (kastrerad hane)? Kommer sphynx katterna bra överens med andra raskatter? Maila gärna till victorias@telia.com - jag är tacksam för all info om sphynxkatter! Och blir glad om jag får tips om uppfödare som kan få rosa el blåa ungar helst med turkosa ögon! Jag svarar gärna med info om mig om någon uppfödare är intresserad av mig som pottentiell köpare! Med vänlig hälsning, Victoria
Svarar här då det kan vara andra som har samma funderingar :)
Det brukar sällan vara något problem att introducera en kattunge till en vuxen kastrerad katt, inte till okastrerade heller då kattungar inte utgör ett "hot" i rangen. Sphynxar är väldigt aktiva men brukar kunna få fart på dem mest stillsamma katter. Än har jag inte hört om någon speciell ras som inte har funkat bara finfint tillsammans med en sphynx :)
Vart i landet bor du? Vet att det i Sundsvall finns 1 lite äldre kattunge + en kull som föddes igårkväll, röda hanar både den lite äldre och dem nya :) S*North Naked heter det katteriet.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Tack för svaret! 
Jag bor i Östersund. Inte så långt till Sundsvall
Jag ska ta och kika på deras hemsida!
det kanske dröjer innan de lägger ut bilderna på kullen som föddes igår. jag får kolla då och då 
det känns bra att man kan introducera en liten kattunge utan problem(jag var lite orolig för det).
är sphynxar lika aktiva som t.ex. siameser?
Har inte haft en siames själv men då siameser ibland använts till att få in nytt blod hos sphynxarna finns ju vissa drag i sättet som påminner dem om varandra. Vissa sphynxar är väldigt pratsamma precis som siameser och dem är med överallt. Helst av allt skulle dem vilja sitta innanför skinnet på en om dem kunde. Här är favoritplatserna nacken eller innanför tröjan. När jag är ute med hunden har jag en av mina sphynxar med mig innanför jackan för hon vill så gärna vara med även då.
Om du inte hittat igen adressen till North Nakeds hemsida så är den http://northnaked.com, kom på att jag glömde skriva in den. Är du intresserad av bilder innan Camilla lägger ut dem på bloggen så släng iväg ett mail till henne :) Sen har hon sin lite äldre kille som är runt halvåret som det finns bilder på under blogg.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Tack för länken!
nu sitter jag å läser Camillas blogg
mycket intressant då jag vill veta mer om sphynxar!
helt otroligt att din katt följer med på promenader
!
Hej, vad roligt att du gillar sphynxar :-) jag har lagt upp några bilder nu på northnaked.com :-) Tyvärr så är jag inte helt kry (brytit benet och är opererad) men jag lovar att återkomma med fler bilder :-) Du kan även maila mig om du vill camilla@northnaked.com
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)