Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 2176 ggr
Dompan
0

kattunge vill inte bajsa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej

För två dagar sen fick vi hem lille Kevin, en liten pojke på 12 veckor.

Han har en egen låda i ett större rum där han får vara ensam ( sova med mig utan att störas av den andra katten) Men har är ute 70 % av tiden i huset.

Jag har lådan på andra sidan rummet långt ifrån matskålarna. Han kissar fint men han vill inte bajsa.

Han bajsade första natten (diarée) och inget därefter…

Han äter fint och dricker vatten,leker och sover och myser.

Jag har försökt att massera hans mage, har har nu också slickat lite matolja på mitt finger så vi får se.

Har ni några tips?

Ägaren har gett honom blötfoder med lite nörfärs, hos mig får han blötfoder.

fd-sockerknarkare
0

Kan vara som så (som vissa av oss människor) att han har tömt hela magen första natten när han hade diarée och att det inte finns så mycket mer att ta av….

Det är alltså bara ett dygn sedan han bajsade? Det borde komma snart igen men är inget konstigt!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

fd-sockerknarkare
0

Glömde säga att han är ju helt bedorande!!!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Dompan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man blir orolig för att han är så liten.

Hur länge vågar man vänta innan man åker in med honom?

Visst är han söt! Hans fina blåa ögon!!

Chenilleville
0

Hej, Jag skulle ringa och rådfråga ett djursjukhus, det känns alltid tryggare att få ett expertisutlåtande och lite råd. Det är ju en stor omställning för en kattunge att flytta men äter han och dricker så borde det ju komma ut något också. Katter har en relativt kort tarm, jämfört med oss människor, så minst en gång om dagen bör han bajsa.

BARFmycat
0

Jag håller med #1, men du kanske kan prova att blanda matolja/paraffinolja med blötmat och se om han äter det så det blir skjuts i maskineriet? Samtidigt vill man ju inte att det ska bli diarré när det väl kommer ut igen, men om det börjar gå onormalt länge sedan han bajsade kan det kanske vara nödvändigt.

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~