Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 2853 ggr
fd-sockerknarkare
2012-03-18 21:21
0

Vad säger ni?

Skall vi göra en ny liten presentationstråd och se vilka som är aktiva här?

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

BareEssentials
2012-03-18 22:35
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Låter trevligt :)

Jag börjar då ;)

Jag heter Isabelle och föder upp sphynx och don sphynx tillsammans med min sambo Magnus. Vi bor i Helsingborg i en 111 kvm stor lägenhet med fem katter och några tusen böcker :)

Vi avlar med fokus på hälsa och temperament med hjälp av våra fantastiska fodervärdar.

fd-sockerknarkare
2012-03-19 09:18
0

Jag heter Camilla och föder upp Sphynxar. Har hjälp av min mamma (som står med på uppfödningen SE*North Naked) Själv har jag två honor hemma samt de två benta familjemedlemmarna!

Vi hämtade hem vår första Sphynx julen 2009.

Jag anser mig fortfarande vara ny i "Sphynx världen" och lär mig nya saker hela tiden.

Är allergisk mot allt möjlig och däribland pälsdjur. De här katterna går bra för mig så länge som jag inte sover med dem (blir för mycket av det goda då!). Men jag kan sitta och gosa med dem hela kvällarna och det är jag glad för!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

kissan78
2012-03-19 22:53
0

Camilla heter jag (också) och föder upp sphynxar och cornish rex. Bor uppe i norrland några mil norr om Örnsköldsvik (Foppaland). Delar huset med min man, mina 6 katter och våran hund.

Djurintresset har för mig varit enormt sen jag var en liten stinta och har genom åren haft en hel drös av olika djur. Är tyvärr allergisk och klarar inte längre av många av dem djur jag kunnat ha tidigare men är väldigt tacksam att jag hittat två kattraser som funkar någorlunda att leva med.

Förutom dem 6 katter jag har hemma har jag även några katter till hos underbara fodervärdar spridda över halva Sverige. Målet var att ha dem samlade nära men när rätt hem dyker upp kan man inte bara låta avståndet vara den avgörande faktorn ;) För mig är temperament och hälsa det absolut viktigaste i aveln och har satt väldigt långsiktiga mål som jag strävar efter på det sätt som känns bäst för mig och mina katter. :)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Catteklina]
2012-03-20 00:46
1

Skriver inte mycket här inne, men läser dagligen :)

Catarina heter jag, är nyligen 23 år fyllda och bosatt i Eslöv/Skåne. Bor tillsammans med min sambo, våran son & djuren.
Jag är en stolt ägare till en efterlängtad sphynx sedan september förra året :) Efter många om och men med sambon blev det en sphynx här hemma och nu sitter han som ett klistermärke på oss alla alltid! :D

Jag har alltid haft ett väldigt stort djurintresse, och har tidigare mest varit aktiv inom reptil- & smådjurshobbyn av alla dess slag. Så det har hängt kvar, dock i mindre skala då vi flyttade till mindre.

Annars är jag en glad och positiv människa som älskar djur och natur och pysselsaker. Sitter och försöker reda ut hur man stickar och tacka vet jag youtube och google ;)

Bifogar en bild från höstas på mina älskade nakenfisar (som inte är direkt förtjusta i varandra om det inte gäller att utbyta värme ;))

Mvh,
Catarina

BARFmycat
2012-03-22 17:08
0

Jag heter Sarah Siverman och har ingen egen sphynx (än), men nästa katt blir garanterat en sphynx! Fastnade så hårt för Blit´z Catterys blå tonkanestös Secret of Love här för två år sedan, så en sådan blir det senSkrattande

Kikar mest in här för att se om någon behöver hjälp med foderfrågor, då det är min stora passion och intresse. Vill poängtera att jag inte är ute efter att konvertera någon till BARF, utan bara hjälpa till med foderval och förklara den djungel som foder är.

Min flock består av Gert (tv) & Ernst (th), kullsyskon adopterade från Djurhjälpen som småbebisar 2004, och Tengil (mitten) född 2009

Hälsningar Sarah Siverman, fd. sajtvärd BARF I Fokus
www.BARFmycat.com, kontakt: Sarah@BARFmycat.se
~ Ej längre aktiv på iFokus ~