Skrikis
Vi har en underbart go sphynx hona som är 6 mån. Då vi tidigare haft orientaler så är jag van att ha pratkvarnar i hemmet. Den här damen går däremot runt och skriker. Hon har fastnat för mig så att hon skriker när jag går trots att de andra i familjen är hemma har jag helt förståelse för. Däremot vandrar hon även runt o skriker vi bor dock ganska stort så i början tänkte jag att hon känner sig nog osäker på vissa ställen i huset. det blev bättre för att nu bli värre igen. Hon är glad och vi lekar och gosar massor. Då jag vet att orientaler hatar att vara ensam katter blev min spontana tanke att hon kanske behöver en kattkompis. Då det alltid är någon hemma trodde uppfödaren att det beror på våren och hormoner (hon blev nyligen kastrat). Har provat att ignorera mm men inget hjälper. Hon har varit mycket hos veterinären pga lite blandade saker men hon har ingen åkomma som orsakar henne smärta så har uteslutit det med. Då jag är ny med rasen är jag intresserad av era tankar och tips:)
Tror din tjej behöver sällskap av en kattkompis! Om hon inte redan har det… 
Jo det är säkert så. Nej hon har ingen kattkompis första gången vi bara har en katt. Efter våra gamla orientaler lämnat oss blev det en sphynx då vi upptäckte att vår allergi tolererade henne bättre
. Nackdelen med att byta ras är att man känner inga uppfödare och vet inte vilka katter som är bra mm. Så det blev en import för vår del och gubben är inte så sugen på att vi ska lägga den summan igen på en till kisse. Kan visserligen tänka mig att vara fodervärd till en hankatt annars får det väl bli oriental igen.
Har skickat dig ett pm!
Tack för svar:-). Får hoppas vi hittar en lämplig kompis. Vilken snygging på bilden:-)
Det är jag övertygad om att ni gör! :) Tack, det är vår Anathema, eller kanske mer skall säga min mammas, hon bor där :)