Två små sphynx kattungar
Två killar i vår senaste kull letar efter ett eget hem. De är 12 veckor 13 februari.
Båda föräldrarna är HCM-scannade och testade för fiv/feLv.
Bilder finns att se på www.disernas.com
Vanja Kogej
070 790 38 00
Jag är jättesugen på att skaffa en Sphynx-katt, men vad ligger priset på?
Ch Ch Cherry Bomb!
Beroende på om du vill ha en kattunge eller en omplaceringskatt, med eller utan avelsrätt…allt ifrån 5.000kr och uppåt en 20.000kr…..
Som sagt beror på vad du letar efter!
Okej! Undrar bara, är student än så länge, så har inte så mycket pengar i hand :P men det kan vara bra att veta, funderar på att ta ett sommarjobb nämligen och spara ihop till en sån liten sötnos :) Men säljs dem billigare som sällskapskatter?
Ch Ch Cherry Bomb!
Ja sällskapskatter brukar gå för 8000-12000kr beroende på vart och när de säljs. Då brukar det vara skrivet att de ej får gå i avel och skall kastreras.
Alternativet är ju att vara fodervärd. Då står man för mat/husrum/sand/leksaker och ibland vaccinationer och självklart för kärleken…Men då skall man kunna hålla katten fertil! Då betalar oftast uppfödaren försäkring samt de tester som skall göras före parning.
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Okej, men då antar jag att fodervärden måste bo i närheten? Är tveksam till om det finns uppfödare på Gotland.
Men helt klart värt att spara till!
Ch Ch Cherry Bomb!
Ja uppfödare på Gotland…har inte hört någon nä men vem vet det kanske dyker upp :-)
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Vad kostar dessa pojkar? :)
De kostar 12 000 kr och jag säljer dem endast till sällskap.
awh, kan tyvärr inte lägga mer än ca 8 nu. jaja, hoppas de hittar ett bra hem :)