Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 06-avel-och-genetik
Läst 2251 ggr
SphynxHope
0

Någon som kan hjälpa mig????

Hej! Funderar på att köpa en avelshane.Då undrar jag som inte håller på med uppfödning.
Hur mkt tar man för en parning?
Måste jag vara regristrerad uppfödare för att hyra ut en hanne?

Katten är en Sphynx så klart =)

sammet
3

Kanske blir svårt att få tag i en….om du inte är uppfödare, skulle inte sälja en till någon som inte har ett mål med sin avel.

Annat än pengar då….Förvånad vilken inte är Ok för mig….

fd-sockerknarkare
1

Det är lite olika priser som går runt men snitt skulle man nog kunna säga att 2000 i språng och där ingår 1-3 omparningar ifall det inte tar första gången. Sedan 2000kr per levande kattunge när de är 4 till 6 veckor gamla.

Men för att någon skall vilja låna så skall hanen HCM scannas första gången när han är ett år, sedan som fertil varje halvår eller före varje parning. Samma med Fiv/FeLv testet. Har hanen RX i stamtavlan så måste han få ett AG (avelsgodkännande) samt han måste ha ett testikelintyg (tas efter han är sex månader, att båda testiklarna ligger i pungen!)

För att låna ut hane så behöver du inte vara registrerad uppfödare (alltså behöver ej ha stamnamn).

Oftast vill hon ägaren att du tar bilder på parningen eller ser minst en parning med ögonen själv :-)

Lycka till!!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

nakenkatt
0

hanen bör också har varit utställd anser nog jag.

Fabolousdolls
0

Hej,

Du får ta en kull utan att vara registrerad uppfödare, sen måste man registrera stamnamn, det är inget jobbigt i sig och kostar 1500:- (engångs avgift).

*inlägget redigerat av moderator*

Mvh

Stéphanie med ragdolls på S*Fabolousdolls

www.fabolousdolls.se

Kattblogg: http://www.fabolousdolls.se/68034780

kissan78
0

Fabolousdolls; Det här inlägget är inte en annons där TS söker en avelshane och därför redigeras ditt inlägg och delen där du annonserar ut din vänninas kattungar tas bort.

Mvh Camilla - moderator

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se