Avelshane sphynx sökes!
Eftersom det här är första gången för mig så vill jag att allt ska gå rätt till och skulle behöva lite tips och hjälp! Jag har en underbar vacker liten tjej som jag gärna skulle vilja hitta en fin pojke till! Hon har jättebra lynne och vill gärna vara med överallt! Självklart har hon stamtavla och är scannad! Det kräver jag även att hannen ska vara, samt bra lynne och kärleksfull! Vore jätte roligt att kunna få kontakt med andra som också har små nakenfisar! Jag hade lite svårt att ladda upp bilder så jag vet inte om det blev något? Mvh Jessica
Dem flesta kräver att honans ägare har ett registrerat stamnamn för att få låna hane så om du har det kan det va bra att skriva ut. Nästan ingen seriös uppfödare låter sina avkommor gå i avel hos dem som inte har ett stamnamn. Då menar jag inte att dem som äger hankatterna kanske har ett stamnamn men att dem inte får låna ut isna hanar till personer som inte har stamnamn. :)
Sen även vad din katt heter i stamtavlan så det går att se om det är så att dem stamtavlemässigt passar ihop med.
Har du ställt ut din hona något? Isf vad tyckte domaren att hon hade för svagheter/styrlor i utseendet? När man letar hane så bör den kompensera för honans svagheter o tvärtom.
Har själv ingen hane att låna ut för tillfället men jag vet att det finns hanar så om du kan berätta lite mer så finns det säkert dem som kan passa.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Jodå hon har regestrerat stamnamn S*Lotus Exige Orginal. Tyvärr har jag inte ställt ut henne pga att jag själv genomgått en cellgiftsbehandling se senaste 6 mån och inte mått så bra men nu ska det vara ok! Tyvärr har jag ingen scanner, annars hade jag kunnat visa hennes stamtavla! Jag är verkligen tacksam för all hjälp eftersom jag är ny på det här som sagt! Mvh Jessica
Det kissann78 mener med stamnavn er ikke navnet på katten din. Skal du ta kull på hoen din må du registrere deg som oppdretter. Du må da søke om stamnavn i Sverak f.eks. Dette må du gjøre for at du skal få stamtavler på kattungene dine.
Ja jag var kanske lite otydlig, det är så lätt när man är "inne" i uppfödning att man inte tänker på att förklara riktigt tydligt. Precis som mjau74 skrev så menar jag att du ska ha ett stamnamn för att kunna registrera kattungarna sen :)
Om du berättar vad din frökens föräldrar heter så kanske man kan kika på stamtavlan ändå, det finns ett ställe där dem flesta men tyvärr inte alla katter, finns med. www.pawpeds.com är adressen dit. Din fröken finns inte med men gissar på att hennes föräldrar alldeles säkert finns där. :)
Hoppas du får mår bra med hälsan! Har haft nära anhöriga som fått gå igenom cellgiftsbehandlingar så vet hur det tar på…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Fader IDP*Tickelness Almach
Mor Anastaszja Koty Burzuazji * PL
Däremot hittade jag min lilla tjej på sveraks sida då jag slog på id nr 752097800010712
Mvh Jessica
Har hittat hennes föräldrar på pawpeds :)
Om du vill kan du få maila mig så kanske jag kan hjälpa dig lite mera?! Min mail är iaf info@kattmillas.se. Känner mig själv rätt ny som uppfödare då jag bara haft ett registrerat stamnamn sen 2006 och fick min första kull 2008. Men jag brinner för rasen och hjälper gärna till i den mån jag kan :)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Hej,
Om du fortfarande letar hane kan jag säkert hjäpa dig min vännina bedriver ett litet Sphynx katteri och hon har en hane till utlåning (Vuxen), sen har hon även en hane med avels/utställnings potential till salu.
Pappan alltså den vuxne hanen är HCM scannad UA och fiv/felv testad!
Verkligen trevliga katter!
Hör av dig om du vill veta mer…