Fodervärd sökes till amadeus pga sjukdom
Hej! Jag behöver, pga sjukdom och längre väntad sjukhusvistelse, placera ut min 8-månaders sphynxhane Amadeus till någon fantastisk människa/familj. Jag söker någon som kanske är intresserad av att pröva på att ha en sphynx under en 1-årsperiod, eller någon som kanske saknar kattsällskap men inte vill ge sig på ett hellivsåtagande i att skaffa en kattunge.
Amadeus är en rödtabby don sphynx, född september -10, kastrerad, chippad, registrerad, vaccinerad och försäkrad. Han är energisk, lekfull, sällskaplig, påhittig och enormt gullig! Jag älskar honom högt och är därför mån om att han får det bra, och att få tillbaka honom efter min sjukdom. Han har bott med 5 människor men inte med andra djur. När vi varit ute har han dock inte besvärats av andra djur, hundar som katter, så jag tror att han skulle tycka att det var okej att bo i ett hushåll där det finns andra djur.
Jag befinner mig i Skåne, och de som är intresserade av att ta hand om mitt lilla hjärtegull får gärna finnas i närheten, även om det inte är ett krav. Just nu bor Amadeus högst tillfälligt hos en bekant i Stockholm, men vi letar efter något lite mer långsiktigt.
Om du/ni skulle vilja pröva på att ha sphynx, vill ha sällskap för 1-2 år framöver (åt dig/er själva eller åt ett husdjur) och kan tänka er att ta hand om Amadeus en tid och samtidigt hjälpa en medmänniska i nöd, så finns jag att nå på mejl: convallaria.maialis@gmail.com. Skriv gärna några rader om dig/er, hemförhållanden, tidigare erfarenheter av katt/sphynx och eventuella tankar kring fodervärduppdraget.
Jag vill gärna lösa detta så snart som möjligt, men allt framöver är av intresse!
Många vänliga hälsningar,
Amy & Amadeus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken goding! Synd att det inte är livslångt. Annars hade jag varit sugen 
Hej!
Jag är en tjej på 26 år som läser fjärde året på veterinär. Jag och min sambo planerar att skaffa sphynx, men vi skulle gott kunna vänta ett år! Jag hjälper gärna till och får samtidigt extra sällskap här hemma. Jag bor dock i Uppsala. Det kanske redan har hunnit lösa sig för dig?
Mvh
Susanne