Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 1358 ggr
RosaKiwi
2011-06-21 15:34
0

Denna evighet =(

Hejsan alla lyckliga sphynx-ägare!

Känner att jag behöver skriva av mig lite. Allt känns tråkigt just nu (arbetslös).

Jag har längtat såååå länge efter en sphynx. Det har gått ett x antal år nu.

Fick inte ha en katt när jag bodde hemma och för ca 1,5 år sedan flyttade jag till eget med min pojkvän som har gett med sig för en sphynx =) Men jag har varit arbetslös nu i ett halvår och har inte råd med denna stora summa som dessa underbara djuren kostar.

Käänns som om jag bara står på samma ställe och stampar. Allt hänger på att få ett jobb.

Jag har läst så mycket jag kan under dessa år av längtan och nu vet jag inte vad jag ska göra för att tiden ska gå snabbare. Jag söker jobb varje dag =(

Nått förslag?

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

nakenkatt
2011-06-21 21:09
0

det klart du kommer att få en sphynx,rätt som det är dyker det upp ett jobb ska du se!!!! håller tummarna.

RosaKiwi
2011-06-21 21:36
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja, jag hoppas det! Tack =)

fd-sockerknarkare
2011-06-22 11:45
0

Du kan ju alltid bli fodervärd. Men då är det ju lite mer jobb än om man har en kastrat! Men du skall nog se att snart sitter du med en nakenfis!!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

RosaKiwi
2011-06-22 12:02
0

Ja jag tänkte det först. Men pojkvännen vill inte ha en fertil hankatt.

Jag lade ut annonser och mailade uppfödare utan framgång tyvärr =(

[Catteklina]
2011-06-22 15:53
0

Sen tillkommer det ju lite merän inköptspriset också ju. Försäkring, mat, sand, vaccinationer, andra eventuella veterinärskostnader osv.

Jag är också arbetslös och har drömt om en sphynx i 5 år och längtat efter en i 3 år sedan jag flyttade hemifrån. Det enda är att spara, spara, spara :)
Nu är jag snart i målet och väntar en egen nakenfis till hösten!

Lycka till & ha tålamod, det lönar sig alltid i slutändan.
Mvh,
Catarina

RosaKiwi
2011-06-22 16:05
0

Ja, absolut! Vi har liksom ett konto ifall djuren skulle bli sjuka, men dem pengarna rörs inte till något annat.

Tyvärr finns där inga pengar att spara som det är nu. Jag får min första utbetalning på 6 månader denna månaden och det är på 2900:-. Fattar inte vad dem tänker på när man har ett hushåll och leva på den summan. *suck*

Men tack Catarina! Vad glad jag e för din skull att du snart är i mål =) Lycka till!