Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 2317 ggr
[Catteklina]
0

Kläder, behövs det?

Hej! Jag har sett några inlägg på olika forum/sidor om kläder till sphynx och då har det dykt upp lite frågor som jag undrar över.
- Behöver en sphynx kläder?
- I så fall, när?

Tänkte mest att det är en innekatt ju och vi har rätt hyfsat varmt i lägenheten, så när vet man om det är för kallt?
Eller är det om man ska åka till veterinär eller liknande när man tar ut den?

Mvh,
Catarina

Xenomorphs
0

Vår är höggradigt vitfläck så hon är väldigt mycket rosa. Om vi inte skyddar henne så bränner hon sig i solen på balkongen. Så för oss är det inte för att skydda henne från kyla utan från att bränna sig helt enkelt. 

Förra året så hängde jag upp en tunn gardin på balkongen för att det inte skulle ligga direkt sol in. Grannarna trodde väl att jag var helfläng förmodligen Skrattande.

Det finns säkert andra skäl att ha en lite tröja på sin sphynx.

-- Eternity is a very long time --

[Catteklina]
0

#1 Tack för svaret!
Solen, såklart, tänkte inte på det! Vi har en nakenhund som behöver overall på vintern när hon rastas för kylan och tröja eller solkräm på sommaren för solen.
Hihi, ja, undra vad grannarna har tänkt då Skrattande

Tänkte ju inte på att det kommer även in sol på balkongen för sphynxens del :)

raggorgeous
0

Jag har tröja på henne under vintern då det är rätt rått och kallt ute.. annars ligger hon mest ihopkurad under nån filt eller i en bädd.. har hon bara en enklare tshirt är hon framme mycket mer :)

Även kyligare vår/höstkvällar då jag vill ha balkongen/kattgården öppen, hon älskar att vara där och har ingenting emot en tröja. har både tshirts och polotröjor :)

Min tjej är väldigt mörk så hon bränner sig av solen inte som tur är

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se