Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 10-katter-kattungar-till-salu
Läst 2266 ggr
Chenilleville
0

Kattunge med särskilda behov

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kaolin är från min senaste kull, hon är 4 1/2 månad.
Hon är en kattunge med särskilda behov då hon har en konstaterad allergi som visar sig som hudutslag. Annars så är hon en glad och pigg liten tjej, busig och aktiv som kattungar ska vara.

Kaolin har nu fått bo en kort period hos en familj som har en sphynx sen tidigare med foderallergi, hon har ätit samma allergifoder som familjens sphynx och hon har på kort tid blivit mycket bättre i sin hud.

Tyvärr så kan Kaolin inte stanna kvar i sin tillfälliga familj och hon kommer att flytta hem inom kort. Hon kommer fortsatt att äta allergifodret och jag har stort hopp om att hon ska bli helt återställd i huden.

Min önskan nu är att hitta en ny permanent familj till Kaolin som förstår vad det innebär att ha en katt med särskilda behov. Då just foderbiten är mycket viktig så är strikt diet a och o, så andra katter i hushållet kan bli ett problem (om inte de också äter allergifoder). Det är MYCKET viktigt att hon kommer till rätt familj så jag tar mig friheten att säga nej till dem som jag känner inte är de rätta för Kaolin. 

Kaolin kommer att säljas till reducerat pris.

Kontakta mig med ett pm eller på sphynxorama@gmail.com om du vill veta mer.

Susann

Chenilleville´s sphynx http://chenilles.moonfruit.com/

Chenilleville
0

Denna annons är inte aktuell längre. Kaolin är långt ifrån redo att flytta till ett nytt hem. Återkommer med ny annons när förutsättningarna för henne blivit bättre!