Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 6397 ggr
johanna117
0

Bästa maten till sphynx?

Kör just nu på royal canin sensitive 33, tror jag det heter!
Hon är lite bättre i magen min lilla bebis. Men har hört att det är mycket spannmål i det fodret. Och som många andra, så har hon en väldigt känslig mage. Någon som vet vad för mat som är bra? eller någon som har några tips på någon bra mat?

kissan78
0

Bästa maten för en katt är BARF om man orkar hålla på med det. Nästbäst är blötmat och då hör Mjau och Bozita till dem bättre märkena. På torrfoder fronten så ger jag mina katter Eukanuba. Det funkar jättebra på mina sphynxar. Gav royal förut men magarna klarade inte riktigt av det. Har en med lite känsligare mage och han fick i en period tom äta allergifoder (Hills d/d) men Eukanuba funkar bra på han.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

raggorgeous
0

Jag har Royal Kitten på min, och blandar nu ut med Indoor, funkar jättebra men då har hon ingen känslig mage heller vilket jag är glad för.

Hon äter även Royal Kitten blötmat och dessutom får de råa kycklinghjärtan om kvällen.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

[avansa]
0

Vi kör Royal canin hos oss

Katterna gillar det och deras magar mår super

S*Infinityangel Sphynx

Hemsida: www.infinitysphynx.com

TamlinsMatte
0

Tidigare körde jag mjukfoder Mjau till samtliga utan min cornish som helt klart betraktade det som lite för levande för hans smak, han fick Eukanuba.

Meeen… så kom sphynxen och hans lilla mage är mycket mycket känslig. Mjau gick bort ordentligt, fast jag försökte länge med att bara introducera lite lite i taget. Eukanuban gick tyvärr samma väg och jag höll på att bli galen för att magen alltid alltid var så kass, och halvkass med det foder han åt hos sin gamla ägare - RC Indoor (som jag alltid ratat för att köttinnehållet är lågt). Till slut landade vi med RC Digestive. Näringsmässigt är jag fortfarande inte nöjd, men jag antar att han ändå får bättre näringsinnehåll ut av det när det inte rinner rakt igenom… Magen är fin på honom om till skillnad från när vi prövade RC Sensible så ser inte rexen ut som ett vandrande fläskberg. Så vi tar det vi kan helt enkelt.

becca60
0

Jag har Royal Canins sphynx foder på mina två…funkar super! Har inga dåliga magar o dom är super i hullet. Den ena kastrat o den andra inte. Hade RC kitten innan vilket inte alls funkat lika bra. Har provat blöt mat…men de ratade dom fullt ut.

Xenomorphs
0

Vi har både cornish och sphynx hemma så vi kör med RC Oral Sensitive 30. Vi har inga glusare så vi kan ha torrfoder stående framme hela dagen. Sphynxen får ett extra enegirikt mål på morgonen och på kvällen RC Sphynx 33. Vår sphynx är inte speciellt känslig i magen och är en fertil hona.

Lycka till med din sphynx. Hoppas du hittar ett foder som passar just din katt!

-- Eternity is a very long time --