hjälp
fick mina två älsklingar (mamman och sonen) för någon dag sen men dom är otroligt skitiga. nosen (är som en kaka) , klorna (skitiga ser ut som inget blivit gjort på ett tag) och bakirumpan. några tips att få dom rena? dom är badade men just de runt klorna,nosen och rumpan får jag inte bort.

Långbad med olja i vattnet och sedan tops eller tandborste på klorna efter att det har mjukats upp i oljevattnet. På nosen får du förmodligen också skrapa lite (försiktigt givetvis). Tyvärr är våra katter olika och min älsklingspojk har för det mesta en rätt osnygg beläggning på nos och klor och skitöron trots att jag ändå rensar öronen ofta. Jag har dock fått inse att han ser som bäst ut under längst tid om han badar med 3-4 veckors mellanrum och inte oftare. Dessutom har jag alltid olja i vattnet. Bäst har det fungerat med 1/8-dels massagekaka från LUSH. Har du en sån affär där du bor är det Therapy som verkar ha fungerat bäst för att inte få huden att överproducera talg efter bad (Alonso blir annars som allra allra äckligast 2-3 dagar direkt efter bad). Varannan gång använder jag bara olja och badsvamp för att liksom gno bort smutsen, varannan gång använder jag också "Honey I washed the kids" tvål - också från LUSH. Han luktar lite parfymeri efteråt men faktiskt har det fungerat bättre än det kattschampo jag först försökte med och som verkligen fick honom att överproducera talg. Var han än gick dagarna efter bad blev det bruna äckliga fläckar…