Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 2262 ggr
Gunki
0

En skär minigris?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TamlinsMatte berättade för mig att en äldre dam på gården skärskådat hennes Alonso och med kännarmin sagt: "Och det här är en sån där minigris, förstår jag!" 

Efter att änstligen ha träffat mitt fyrbenta "barnbarn" nu i veckan, har jag en viss förståelse för tantens reaktion. Katt är inte den första tanken som far genom skallen när man får syn på honom. Jag är inte van vid sphynxar och tycker väl inte att han är direkt vacker, men charm har han definitivt.

Gunki
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En bild till

Tyvärr har jag ingen bild när svansen ligger hopringlad.

Gunki

zoolatri
0

Haha! Hur reagerade den äldre damen då när hon fick höra att det var en katt och ingen gris?

Gunki
0

Damen blev väldigt tyst, om jag förstod saken rätt. Tror hon hade svårt att inse att det faktiskt var en katt.

Det har faktiskt de andra katterna som går där på innegården också. Han uppför sig faktiskt mer som en hund och springer rätt fram till dem. Innegården är helt sluten (men det finns en massa uppgångar och några portar ut), så min dotter har honom i regel inte kopplad utan går bara efter (eller springer). Från att ha varit väldigt skeptisk till utelivet, har Alonso blivit VÄLDIGT förtjust i det.

fd-sockerknarkare
0

Skratt men oj så roligt heheee Ja det är inte alltid lätt att se vad det är för djur Skrattande

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Liltith
0

Åh goda Alonso =) Dotter och resten av gamla klanen här hemma hälsar =)

zeldtrix
0

Hahaha, klockrent!

TamlinsMatte
0

#5 Nog är han en fantastisk kille den gode Alonso, men minigris ?!? Nåja, han charmar i alla fall grannarna genom sin glädje när han springer runt på innergården