Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 2264 ggr
Sussi89
0

Hjälp...

Ja har börjat bli lite orolig för min lilla katt, i förrgår såg ja att hon hade som en omogen finne på ena kinden. Nästa dag fick hon en till som va lite mindre på andra kinden. Men idag ser den hon fick först inte så rolig ut. Tog alldeles nyrligen kort på den. Det ser liksom ut som den blir sårig.

Ja har då ingen aning om vad det kan vara, eller om det är farligt! Ja har kollat på hennes tänder och dom ser bra ut. Hon är pigg och glad, äter och dricker. Hon går även på P-piller

Hjälp, va kan det vara?

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
0

bild

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

Sussi89
0

bild

S*Winterwind

ShitGoose
0

Jag har tyvärr ingen aning om vad det kan vara.. Har du ringt veterinären och frågat?

Hoppas det löser sig och att det inte är något allvarligt!

Medarbetare på Sphynx iFokus

fd-sockerknarkare
0

Har du köpt hem någon ny blomma eller möbel? Kan ju vara så att hon har tryckt/strykigt sig mot något… Annars har jag ingen aning! Hoppas det försvinner av sig själv! Annars kanske du bör fråga någon vet!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

raggorgeous
0

min fialisa fick också lite utslag och i mitt fall var det ett nytt sköljmedel, så nu använder jag det inte alls på de saker hon kan komma i kontakt med.. (filtar, bäddar mm) och det har försvunnit helt.

Hoppas det går bort snart… smörj med aloevera gel - det hjälper!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Sussi89
0

okej, jo ja använde ju lite nytt tvättmedel och sköljmedel denna gången ja tvättade för några dagar sen. Undrar om det kan va därför. Är nog bäst att återgå till det ja använde förut.

S*Winterwind

kissan78
0

Tycker också att det ser ut som en allergisk reaktion mot något, en kisse jag har blir så av att ligga på teddytyg, vet inte riktigt varför men just teddy blir han flammig av. Har en annan som när hans foderöverkänslighet börjar börjar det med röda svullnader i ansiktet sådär och blir snabbt till små sår, ser ut som skrubbsår. Börja byta tillbaka till det gamla tvättmedlet o se om det hjälper o ta bort allt du tvättat med det nya som hon kommer i kontakt med. Sen är aloe vera gel super som #5 skrev. Propolis kräm(med aloe vera i) kan också funka där då hon inte borde komma åt att slicka där så bra.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Sussi89
0

Såret försvann av sig själv efter några dagar. Nu syns det inte ens att det varit något där :)

S*Winterwind

fd-sockerknarkare
0

Vad skönt! Hoppas det inte kommer tillbaka!!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)