Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 4272 ggr
Sylvi
0

Solskydd!

Hej alla ute i den härliga solen! :)

Tänkte höra lite om solskydd till nakenfisarna, vi har nämligen vår första lilla tjej som nu gärna håller till på balkongen när solen har kikat fram. Finns det speciella typ solskyddskrämer till sphynxar? Eller vad använder ni?

Kram

BareEssentials
0

Använd Helosan från Apoteket, alla andra krämer innehåller så vitt jag vet farliga ämnen

Sussi89
0

Bra ide! Ja har också funderat lite på den när ja va ute med min nakenfis häromdan i solen.

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

raggorgeous
0

Helosan.. bra då vet jag det :)

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

TamlinsMatte
0

Jag använder solskyddskräm för barn, de innehåller visserligen en del som är helt obegripligt, men då barnsolskydd ska vara ätligt (iaf apotekets) eftersom små barn har en tendens att suga på fingrarna etc, så tror jag att det också ska vara okej att slicka på sig själv för katten. Annars har Lusch en som också verkar ätlig men den är ju tänkt för vuxna och blockerar därför inte all strålning (vi vill ju ha färg)  Helosan har väl inget solblock i sig?

BareEssentials
0

Helosan är det enda solskyddet som är helt "godkänt" för djur, man använder den tex på kossors juver och mular för att skydda mot solen. Katter och människor tål inte samma saker så jag håller mig till Helosan som funkar utmärkt på mina katter Glad

zoolatri
0

#4 Det finns helosan och helosn sol:) Jag tror att den heter så, det brukar vara en gul tub medan den vanliga helosanen är i blå tub.

raggorgeous
0

Jag har haft solskyddsfaktur 30 för barn.. oparfymerat… tänkte att det borde vara lämpligt för katt med. Har inte märkt nåt på henne att det skulle varit olämpligt för hennes hud eller nåt iaf..

Men kanske ska köpa Helosan idag ändå då? Lika bra.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se