Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett13-fodervärd-finnes-sökes
Läst 3342 ggr
BareEssentials
0

Fodervärdar till sphynxhanar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi söker helfodervärdar till två sphynxhanar som gärna får bo i Skåne, Stockholm eller Göteborg men vid rätt hem kan annan ort också tänkas.

Det skall finnas en kastrerad kattkompis i hemmet eller så skall planer på att köpa en kattunge finnas.

Kunskap om hur det är att ha fertil katt än önskvärt och finns utställningsintresse är det ett plus.

Först ut är Victor, han är en creme vit tonkanes hane från Holland som anländer i maj när han är ca 10 månader gammal.

Sedan har vi George på strax över 3 år som är en blå tonkanes hane från USA som antingen anländer i februari eller juni beroende på hans blodprov.

För mer information och vid intresse, hör av er snarast.

Vi som sätter ut katterna på foder är Isabelle och Carl-Magnus som har katteri S*Bare Essentials. Vi föder upp de tre nakna kattraserna sphynx, don sphynx & peterbald.
Vår första prioritet är hälsa tätt följd av temperament. Vi följer hälsoprogrammet för sphynx rekommendationer om scanning och avels etik gällande HCM.

Mer information om HCM och hälsoprogrammet, se: www.pawpeds.com

Katterna i annonsen säljs inte yngre än 12 veckor och så gör heller inte våra egenuppfödda kattungar utan de lämnar oss någonstans mellan 14-18 veckors ålder.

Med vänlig hälsning
Isabelle & Carl-Magnus
S*Bare Essentials- sphynx, don sphynx & peterbald
www.bareessentials.se

MimsanVimsan
0

Hej!

Jag undrar om man kan få ha en katt på prov.
Det är så att vi har en kastrerad 4,5 år gammal nakenkattshona som vi tror är i behov av sällskap under dagen då vi båda jobbar.
Men vi är inte säkra på om hon trivs med sällskap, så vi skulle därför vilja prova.
Det känns som om George är mest intressant då han också är lite äldre och mognare. 

Vi bor i Stockholm.

Hör av dig om det fortfarande är intressant!

Vänliga hälsningar
Michelle

Cassia
0

Hej, här kommer jag igen med mina knasiga frågor:

Varför ska det inte finnas andra fertila katter i hemmet? Hankatter begriper jag inte går ihop, och likaså katter av andra raser (ifall det är honor), men om den "blivande" fodervärden har en frisk  obesläktad honkatt av samma ras? Eller det blir kanske svårt för hankatten att ta emot andra honor då? Fast för att ett sådant arrangemang ska fungera så måste man väl nästan äga en del av hankatten. Det här blev lite väl invecklat, förlåt…Skäms

BareEssentials
0

Som du säger, deläger man en hane funkar det ju bra men när man som uppfödare sätter ut en hane på foder har man ofta en plan över vilka katter den skall para och när.

Visst kan man säkert sätta ut en på foder till någon med hona men iaf jag sätter helst ut mina hanar till folk som inte vill vara uppfödare då många känner att kastrater "tar plats" och hittar dem nya hem vilket jag inte vill skall ske med mina foderhanar.

Cassia
0

Jag förstår.Glad

jag har en annan, mer genomtänkt fråga: Hur är det att ha en fertil hankatt? Kissar och skriker de mycket?

BareEssentials
0

Det är väldigt individuellt, många strilar men det finns en hel del honor som kissar också.

Bland mina hanar har det vara 50/50 ungefär om de strilat/strilar eller ej.

Jag har endast haft en som varit högljudd så det stört