Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett14-god-morgon-god-dag-god-kväll-god-natt
Läst 1604 ggr
fd-sockerknarkare
2010-03-30 12:09
0

Gooomorgooon

Hoppas att ni har det bra där ni nu är…Här snöar det lite (Sundsvall)

Själv är jag nu ganska less på detta täcke på marken och längtar efter varmare väder.

Hur har ni ordnat det för era katter på sommaren? Inkläddbalkong? Katthus?

Vi tänkte bygga ett liknande katthus på ena gaveln av huset så att hon kan hoppa ut genom ett fönster, det är mest skugga där…Men vi funderar på öppningen. Om vi skall sätta dit en kattlucka eller om man skall öppna fönstret!

Så hur har ni gjort?

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

Xenomorphs
2010-03-31 10:42
0

Här är det regn som gäller och kvar finns bara några snöhögar som legat i absolut skugga. Bakom stallet till exempel. Där har vi fortfarande en snöhög som är manshög.

Men för att svara på frågan - vi bor i centrala Göteborg och vi har nätat i hela vår balkong för att katterna skall kunna vara där på sommarne. Nu funderar jag på om jag skall plantera luktärt eller något så att det inte blir så mycket sol. Vi har söderbalkong och det blir så fruktansvärt varmt när solen ligger på.

Vi har ett hyllsystem där katterna kan ligga och på golvet ligger en grön mjuk fuskgräsmatta :-) . Det finns en gammal kökssoffa med en stor härlig dyna i där de kan ligga och slappa om de vill. Själva brukar vi ta en pall att sitta på…hahahah….känns det igen eller?! Först skall katterna ha en lite oas sedan sitter man själv på en pinnstol eller en pall i ett hörn för att inte störa dem när de sover.

Vi brukar ha balkongdörren på glänt så kan de själva gå in eller ut vid behov.

Ha en bra dag allihop

-- Eternity is a very long time --