Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 1107 ggr
Sussi89
0

Mina ögonstenar.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har det gott några veckor sedan ja fick hem min lilla orientalpojke Björne. I början tålde inte min nakna Sammi att ens se på Björne, och han vägrade att se på henne också. Hon skulle heller inte sova i min säng eftersom ungen var där. Så hon sov i garderoben ett tag. Och va sur på mig.

Men så vände det, och sakta men säkert så började dom vänja sig vid varandra. Och nu är dom med varandra nästan hela tiden, och ligger gärna och värmer varandra.

Båda ligger även i sängen med mig på nätterna, Sammi under täcket dom min mage, och Björne ligger vid halsen. Dom vaknar tidigt och börjar bråka, i sängen! Sen springer dom lyckligt runt i lägenheten och hittar allt möjligt att leka med.

Man blir lite avis på dom ibland, skulle vilja att Sammi va mer gosig mot mig, hon är så fin. Björne är mer än gosig, han ska alltid vara med, i knäet eller på ryggen =) Min lilla goseplutt.

Brukar säga det att Sammi känns som en bebis och Björne beter sig och låter som en bebis!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

fd-sockerknarkare
0

Åhh vad mysigt det låter!!

¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Http://northnaked.com

Vi väntar kattungar (mitten av september!)

raggorgeous
0

Vad roligt att de funnit varandra!!!

Hos mig var det tvärtom… mina pälstroll Ragdollsen tyckte att nakenfisan Kiwi var en mycket besynnerlig sak då hon kom hit i september.. *fniss*

men det vände väldigt fort… efter några dagars observation och nosande blev hon och min yngsta Mokita de bästa vänner och snart hängde även Mokitas mamma Xita med och idag är det en supergo grupp av missar jag har hemma :) Hon är ett helt underbart tillskott här i familjen som får fart även på kastratgubben Ymer 8 år.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se