Äntligen:D
Hej, nu har jag varit sugen på en liten Sphynx i ett år och har äntligen möjlighet till att skaffa en.
Nu undrar jag bara om det finns någon bra sida om skötselråd och ja, allt man behöver veta.
Hade varit kul om någon kunde länka en sida med olika färger/teckningar på dem.
Dessutom; Kan man ha dom ute på sommaren? Läst att dom är känsliga för kyla och för starkljus(?) antar dom menar att de kan bränna sig?
Tack på förhand! :)
Visst kan du ha dem ute på sommaren fast helst inte löst. En kattgård med tak så att de får skugga på vissa delar är det bästa. De ljusare katterna kan lättare bli brända av solen…
Den här sidan finns det mycket läsvärt på
Finns inget bättre än en egen liten naken fis :-D
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Min lilla Kiwi är fantastisk! Trodde faktiskt aldrig att jag skulle äga en Sphynx - men den dagen jag träffade henne fanns det inga om eller men - hon skulle med mig hem! Och det har jag aldrig ångrat!
Kul att du ska skaffa en nakenfis!! Lycka till!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Grattis i förskott till den nya familjemedlemmen!
Min första rekommendation är att du väljer en uppfödare som följer hälsoprogrammet för HCM då vi har stora problem med denna sjukdom på rasen.
Mer om HCM kan du läsa på www.pawpeds.com
Finns ännu inte en sida med alla färger men på SphynxDilla www.sphynxar.se%forum finns det en klistrad tråd med en hel del färger iaf
Ja sphynxar kan bränna sig, har du dem ute i solen en längre stund skall du alltid smörja in med Helosan som du kan köpa på Apoteket, vanlig solkräm är inte bra.
Kan varmt rekommendera dig en uppfödare - skicka mig ett PM om du är nyfiken :)
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se