Ett kallt godmorgon
men det är från ett varmt hjärta…
Öhh förlåt ;-) men jag kunde inte låta bli.
Hoppas att alla har det bra där ute!
Tänkte fråga er om ni vet…sverak ändrade ju sina regler angående avelsgodkännande av katt ner till åtta månader. Vi skall försöka ställa ut vår nakenfis här i Sundsvall och det är den 22 och 23 maj och hon blir åtta månader den 24 maj..
Kan hon bli godkänd dagen före sin åtta månaders dag eller måste jag ställa ut henne senare?
Vi kommer självklart inte att para henne då utan jag tål ju inte pälsdjur och vet inte hur dålig jag blir och vill hellst inte boka upp mig för fler utställningar före jag vet…Hade annars tänkt ställa ut henne i Gävle i slutet på augusti och då är hon 11 månader…Men vad tror ni?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Nej hon måste vara åtta månader så ställ henne i Gävle istället, första HCM scanningen bör ju inte ske förrän vid ett år heller så missar inget på att vänta :)
Nej hade tänkt hcm skanna henne på senhösten så det är inten fara.
Hade ju varit så bekvämt att ställa ut henne här i Sundsvall där fler hade kunnat hjälpa mig om/när jag får problmet med de andra katterna…Men så är det, då bokar jag in mig i gälve!
Tack för hjälpen 
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Du kan även göra avelsgodkänning hemma men jag antar att det inte bor så många katIII domare uppöver så det blir rätt dyrt men du kan ju alltid boka bara ett avelsgodkännande på utställningen så kan du ta henne och gå efter det.