Sphynxmani!
Har blivit helt förälskad i dessa små varelser! Så himla fina!
Vad skulle passa bättre än en liten sphynx när ens kombo är kattallergiker? Inget! Det är som gjort för att jag ska skaffa en egen liten fis :D
Ringde mamma nyligen och försökte få ett "godkännande". Det är ju så trots allt att även fast jag är myndig sen TRE år tillbaka så vill jag alltid ha mina föräldrars "godkännande" innan jag gör något. Vill liksom att de sa tycka att det är okej… även fast jag helt bestämmer själv. Sjukt, jag vet.
Med tanke på kattköp så har jag massa fördelar om de tycker att det är okej. Det jag först och främst tänker på är KATTVAKT. Vill ha ett säkert kort när det är dags för en liten tripp någonstans. Vill ju inte lämna iväg mitt husdjur till vilken människa som helst.
Jag har lite tankar kring det här med kattköp. Eftersom jag är student så händer det att det blir sena pluggkvällar ibland och tentaperioderna är inte helt sociala dem med. Jag är oftast/nästan alltid hemma på kvällar och i helger så det känns som verkligen som att jag har tid. Eller jag vet snarare att jag har tiden.
Vad tycker ni är viktigast att tänka på inför ett kattköp? Och vad ska man specifikt tänka på när man köper en sphynx som man inte behöver tänka på när man köper en "vanlig" katt?
Sorry för ett lång inlägg :P

Jag skulle rekommendera två katter så de har sällskap av varandra. jag har "bara" rexar så jag har inga råd ang sphynxar. öskar mig en sådan jag med.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus