Försäkring
Hej på er…
Vi får hämta hem vår lilla tjej i december och jag har börjat fundra lite på försäkringar…Vad har ni för försäkring på era katter? Vad tycker ni är bra att ha som tillägg?
¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
Http://northnaked.com
Vi väntar kattungar (mitten av september!)
Jag har Agria på alla mina fyra (huskatter och ragdoll). Har aldrig behövt använda försäkringen, så jag vet inte hur bra den är i verkligheten, men den låter bra på pappret. 
Har hela deras kit på katterna, även trygghetsförsäkring om det skulle hända mig något, så betalar de kattpensionat/annan tillsyn av katterna tills jag frisknar till.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag har också AGRIA. liv=kattens inköpspris, veterinärvårdsförsäkring 50000:- lägsta självrisk.
Tillägg avel och medicin.
Jag hade till för ett tag sen inte utnyttjat AGRIA en enda gång men för två månader sen blev min katt sjuk och fick ligga inne i 4 dagar + två ultraljud+provtagningar, återbesök. Då var jag glad att jag hade försäkrat. Jag tror att AGRIA fick punga ut med ca: 15000:- . Det var skönt att slippa den kostanaden själv.
Det finns säkert andra försäkringsbolag som är lika bra men jag har alltid haft AGRIA.
AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Jag har If och är mycket nöjd
Uppfödaren har if på sina katter tack vare att det var ett fast belopp som självrisk. Ja det här är en jungel :-D Man hopps ju att inget händer!! Ja jag skall kolla upp skillnaderna för försäkringarna.
Ja nu har jag ialla fall skaffat en försäkring på lill skrynklan. Den börjar gälla söndagen den 27 dec och vi hämtar hem henne den 19. Så under den tiden har hon bara dolda fel försäkringen.
Men tack för hjälper, det blev agria…
Har inte uppfödaren en försäkring på kattungen som kan flyttas över så du slipper karens? Så gör jag alltid på mina, har Agria.
Dolda fel följer väl med, och jag har för mig att fysiska skador/olyckor börjar gälla direkt och att det är någon liten karenstid för inre skador. Men är lite osäker…
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Sant fysiska skador/olyckor började gälla när jag tecknade den men det var för sjukdom den börjar gälla först den 27e.
Uppfödaren sa att hon bara hade dolda fel så tyvärr blir det karens. Jag trodde det bara var två veckors karens men det var 20 dagar. Men man får inte tro det värsta!! :-) Jag hoppas att hon kommer att ha ett långt och lyckligt liv utan sjukdom mm ;-)

Det jag är noga med i valet av försäkring, nu vet jag förstås att du har en redan TS, är att hålla taket så högt som möjlit. Ofta sjunker det maximala belopp ett bolag betalar under ett år när katten blir äldre, och har den väl fått en kronisk sjukdom går det ju inte att ändra vilken försäkring man har. Och taket avgör ju så lätt när vård måste sluta ges (som jämförelse kan jag säga att med undersökningar, IVA-vård och syrgasbur ligger vården av en katt med lungödem - vilket är väl brutal sjukdom att tänka sig för en liten skrynkla som är liten förstås - på minst 6000kr/dygn), man kommer inte så långt med sina besparingar efter att försäkringens tak nåtts.
För att förklara, min Tamlin hade Agria veterinärvård med 50000kr. När han blev 7 år började försäkringens tak sjunka, i år var taket 29000kr ungefär. Vi utnyttjade drygt 28000kr av det på två sjuktillfällen. Om vi haft den försäkring han hade när han kom till mig, hade taket grovt räknat legat 10000kr lägre idag och det hade varit något jag, utöver kostnaden för självrisker, fått betala ur egen ficka. Min tidigare katt, som dog förra året, hade blivit sjuk redan innan jag kom på att ändra taket (det var så jag kom på det sas). Vi maxade ut försäkringen under hennes näst sista år, jag fick stå för mellanskillnaden. Så att hålla taket högt är något jag prioriterar. Behöver något stort göras rusar kostnaderna iväg med blixtens hastighet…