SW i Nyköping
Vi är nyss hemkomna från SW i Nyköping och säger bara det att OJ - vilken dag!!
Så otroligt mycket vackra katter och massor av härliga människor som ställt upp och pratat med oss och orkat och svarat på alla våra frågor.
"Tyvärr" hade vi våra 2 små döttrar med oss. De blev snabbt rastlösa och ville gå ut från "affären" så imorgon ska de få vara hemma hos mormor & morfar så åker jag och Patrik tillbaka själva för att få försöka suga åt oss så mycket info som möjligt om alla de raser som intresserar oss.
I bilen hem var Patrik helt lyrisk över de fina Cornish Rexarna vi sett och träffat, för honom är det numera den ultimata kattrasen.
Tack till Camilla för att du visade oss den vackra sphynxen, den var helt bedårande, och tack för att vi fick hälsa på din ursnygge Cornish Rexhane. Patrik pratar om honom hela tiden nu.
Vi tittade även på många andra raser och jag såg några riktigt vackra norska skogisar som jag bara blev helt galet förtjust i!
Kul var det och ännu roligare ska det bli imorgon!

Förstår att han fastnade för Cornish Rex
. Antar att den bedårade Sphynxen var Natalis Blid, en riktig raring. Önskar att jag kunnat vara där, har inte haft tid och möjlighet att resa på SW än då tidpunkten inte är den lämpligaste för mig. SW är som ni kanske vet nu en väldigt speciell utställning.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Så kul att Patrik blev så förtjust i Absint! Han är verkligen en underbart mysig katt. Hoppas ni hittar den rätta katten för er! Sen ett tips, det är aldrig fel med ett semilånghår tillsammans med rex. ;) Då får ni båda den ras ni vill ha…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se