Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett08-utställningar
Läst 1019 ggr
[Stampelina]
0

Utställning i helgen 19-20 september

Hej!

Jag heter Patrik och är helt ny på detta med katter. Jag har inget eget medlemskap på denna sajt, därför lånar jag min frus och skriver detta inlägg genom henne.

Nu har jag bara en liten fråga, vi har hört att det kommer vara en kattutställning nu i helgen i Nyköping, kommer det ställas några sphynxar där då?

Jag är så himla nyfiken på rasen och skulle vilja se och träffa dem live.

Mvh Patrik, (med fru förstås.)

[Wiveka]
0

Det är Scandinavian Winner och det kommer säkerligen vara sphynxar där!!

Natali
0

Jag kommer med en av mina sphynxar. Blid. Det blir dock högst 6 st sphynxar där. Men du är väldigt väkommen att komma och hälsa på min lilla tjej.

Här hittar du mera om just den utställningen.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

[Stampelina]
0

#2 - Tack! Vi kommer gärna och hälsar på din katt! Skulle vara kul att träffa någon som kan berätta lite om dem med. 

Är du där både lördag och söndag och mellan vilka tider?

Mvh Patrik med fru.

Natali
0

Jag är där hela helgen, alla är med både lördag och söndag, då det är en 2 dagars utställning. Man tar alltså grundbedömningen på lördag och uttagningen till best in show, alltså nominering, och best in show är på söndagen.

Jag är där från morgon till kväll. Jag går dock assistent så det är bara under lunch paus och raster jag kan vara med min katt. Men har bekanta där som också kan visa min katt och prata om rasen.

[Stampelina]
0

Ok.

Vi har aldrig varit på någon kattutställning och vet därför inte hur det går till, sitter katterna i burar och är det i så fall nummer på burarna? (min fru har fött upp och ställt ut kaniner och där är det så)

Är de uppställda i sektioner efter de olika raserna eller är det blandat huller om buller?

Min fru skulle titta på norska skogkatte också.

Hur många katter är anmälda till utställningen?

kissan78
0

Det är ungefär 750 katter anmälda, dem sitter rasvis på just den här utställningen och burarna har nummerlappar på sig. Man kan köpa en katalog för att läsa om vilka katter det är där.
Jag kommer också att vara där men har med mig cornish rex bara, men tror säkert Natali tillåter mig att visa hennes Blid, eller vad säger du Natali?! Jag har även sphynx hemma så kan svara på lite frågor om rasen. Jag har med mig S*Kattmillas Absint och S*Kattmillas Bénédictine (som jag tar med åt hennes ägare) så mig kan man hitta hos dem katterna.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Natali
0

#6 Jo, det var ju dej jag tänkte på. Flört

kissan78
0

#7 Så bra! ;) Tänkte man måste ju fråga innan så folk inte tror jag är konstig som tar o river runt med din katt…

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Stampelina]
0

Schysst! Då ses vi där! Glad