Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett14-god-morgon-god-dag-god-kväll-god-natt
Läst 867 ggr
EvaG
0

God morgon 3 april 2009

God morgon! Det är tidigt på morgonen. Närmare bestämt vid tretiden fredagmorgon den 3 april. Man är ute och ser solen börjar gå upp vid horisonten. Fåglarna kvittrar. Man andas frisk, men lite kylig luft. I stället för att bli tröttare efter nattens arbete känner man sej piggare och tänker på den kommande sommaren. Underbart1 Då plötsligt öppnar sej himlens portar och regnet bara ösder ner och innan man hinner i skydd är man genomblöt. Man fryser och konstaterar. Nu är det vår!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Natali
0

Visst är det härligt att det är vår! Mindre härligt att bli dyngsur då.

Jag var och red i går kväll, i regnet. Eller jag lyckades pricka in ridturen precis när det var uppehåll.

Jag har legat sjuk i snart 2 veckor. Nu är jag bara ordentligt hes, så jag får inte ens prata. Därför har jag inte varit aktiv här. Har haft feber, och har kanske det fortfarande, ända sedan söndag förra veckan.

Kattungarna är nu helt underbara. De äter med god aptit, allt jag dukar fram. De sköter låda och börjar bli vakna på att det finns något utanför kattunge hängnet. Det börjar bli dags att flytta dem snart.

Själv ska jag på kurs idag. Ska rida islandshästen jag är medryttare på för instruktör. Har bara suttit på henne 2 gånger, så det blir mera spännande än vanligt. Första gångerna jag ridit på ca 1 år också. =)

Hoppas ni har det bättre än jag.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.