Nu är namnet bestämt...
För ett par veckor sedan snart skaffade vår familj en liten Sphynxfröken som jag lovade att min dotter på 5 år skulle få ha till sin egna (dvs ingen omplacering what so ever) så nu får hon kära ner sig hur mycket som hellst och veta att den katten defenitivt är här för att stanna! Det här med namn har suttit långt inne och jag har fråga flera gånger vad hon tänker kalla henne för (min dotter är en hejjare på namn så hon hade mitt fulla förtroende på den punkten). Idag när jag hämtade henne hos en kompis så sa hon plötsligt i bilen att nu hade hon minsann kommit på det perfekta namnet. Ok, tänkte jag och bad en stilla bön om att det åtminstånde var något rumsrent… - Hon ska heta Fis Francis Egerbrandt! Ooops, vad ska man säga mer än att jag kommer få förklara det namnet för ganska många i min omgivning till en början. Elvira, min dotter, har alltid haft en favoritkattunge ur alla våra Cornish kullar och samtliga har hon kallat för "Franz" oavsett kön. Jag får väl vara nöjd med att hon denna gång iaf gjorde om Franz till det mer femenina Francis… Skickar med en bild på "NakenFisen", så här glad blev hon över sitt namn ; )

Ja, vad kan man väl säga när man får ett så utförligt svar! Det blir väl bra? Francis är väl helt ok? (Mycket bättre än "blåbäret" *fniss*)
Grattis.
Härlig bild.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Fis Francis är ett bra namn till en underbar nakenfis!!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
jag har precis kommit på namnet på min lilla fis också, var svårt att komma på något till honom, och han ville ju inte komma med några förslag själv..men nu heter han iallafall billy boy, väldigt matchande till min hund, som heter benny boy. b1 och b2 blir det mest, för båda är likadana och ska äta allt de kommer över. :P