Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett05-skötsel-och-omvårdnad
Läst 2031 ggr
Natali
0

Tips om tops..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

VIlken fyndig överskrift det blev. *hihi*

Jag ville bara tipsa om de tops jag använder att rengöra Egos öron med. De har lite extra bommul på mitten, så de blir lite större. Själva spetsen är fortfarande liten och bra, men känner mej mindre rädd att komma åt på fel ställe med dem.

VIll också tipsa om Aloe vera schampo, som jag har använt på henne. Min bror har just gjort dreadlocks, så nu när han var här över nyår, passade jag på o prova hans schampoo. Men jag tyckte dock att hon fick lite små "knölar" eller utslag så att säga, men väldigt väldigt lite. Upplevde inte heller att hon var renare eller andra bättre egenskaper än Aloe vera schampoot. Så jag komme rnog hålla mej  till detta. Vad använder ni för schampoo?

Jag har också köpt engångstvättlappar som jag har o gnugga på schampot med. Och våtservetter att sedan efter badet gngga bort det svarta runt klon och kloklafsen.

Jag bifogar en bild på topsen, när jag rengör örat, syns kanske lite i alla fall.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

kissan78
0

Bra att se dem på bild hur dem ser, sånna topsar ska jag leta efter!

Använder Sebocalm på Chino för det är det schampo som funkat bäst på han, har börjat bada Safari med Aloe vera tvål (forever livings pumptvål) och den funkar kanonbra på henne. Använder vanliga frottetvättlappar att tvätta dem med. Chino fick värsta utslagen av babyservetter så dem är jag numera lite skeptisk emot, använder frottetvättlapparna istället och bomull el pappersnäsdukar till mer 'känsliga' områden

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Lullan1
0

Vart har du köpt dessa topsar? Har inte sett dem innan!

Natali
0

På våra lokala konsum butik. Såg dem bara av en slump…=) Köpte dem till och med innan jag fick hem ego. Min man ville ha dem till hans modellbilar, men det fick han inte *Fniss*

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Lullan1
0

Jaha! Då måste jag kolla på nästa gång jag är och handlar! Tack för tipset!

queen_no_one
0

Det är ju barntops! Glad Används i små barns öron just för att inte råka peta för långt. *nybliven mor* Så leta bland övriga barnsaker på vanliga ICA eller så. Kan tänka mig att det finns på apoteket med. Jag petar dock inte öronen på sonen öht så mina tops gick till Otto, den lådan jag kom över i Ullared.

[Em_I_Am]
0

Såna tops ska jag leta efter jag med :D

Jag använder barnängens schampoo eftersom den är mild och helt oparfymerad. Tycker den funkar bra. Men tvättar kanske inte riktigt lika rent som tex SeboCalm. Funkar bra till vardagstvätt iaf :)

Som tvättlappar har jag klippt ut lagom stora bitar från mjuka disktrasor. Tycker det funkar bra. Gillar inte tvättlappar i skumgummi för de river för mycket tycker min Darnassus.

Smalinka
0

min kise älskar att bli tvättat med en mjuktvättsvamp med shampoo i.. känns väl som när mamman slickar dom kan jag tro =) 

den en mjuk då, inte någon hårdning. jag fick tips av min uppfödare att köra med vanligt yes imed att det är avfettande, men jag vet inte, isf kanske det nya yeset som ska vara skonsamt hittills har jag bara kört med vanligt kattshampoo. 

plus en fråga. vad ska man göra åt pormaskerna på svansen?

vill inte klämma dom, kan inte vara bra. har ni några knep?

BareEssentials
0

Fråga, hur kommer ni ner ordentligt i öronen med sådana tops? Jag kör ner kanske halva topsen av en Johnsons tops för att få det helt rent