Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett02-allmänt-om-sphynx
Läst 1569 ggr
Zootz
0

Vad heter hon?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag iväg och hämtade hem min nya lilla kärlek! En liten svartpadda med vitt från S*From Above. Hon är hur galet mysig soom helst och har undersökt allt från golv till tak sedan hon kom och har fortfarande massor kvar att upptäcka! Min dotter agerar lekkompis och min Don Sphynx funderar på om de ska bli bästisar.

Nu hör till saken att jag har ingen aning om vad hon ska kallas för, stamtavlan säger att hon heter S*From Above Amazonas Christmas Light, men det kan bli aniingens jobbigt att ropa till vardags…

Kom gärna med förslag, vill ha ett namn som inte alla andra har, gärna lite fulsnyggt, eller underfundigt, låt fantasin flöda!

Zootz
0

En bild till!

Zootz
0

Och en sista!

RacerDonnans
0

En sån goding!
Svårt med namn. Det behöver man nog prova fler och smaka på ett tag. Jag skall fundera lovar jag och återkommer om jag hittar ett passande. Ofta behöver man se kissen in action och känna in namnet. Om några dagar har ni garanterat börjat kalla raringen vid flera namn och ett kommer fastna lite extra.

Härlig kisse må jag säga i alla fall. Ser fram emot rapporter och bilder framöver.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Natali
0

Jag lovar jag ska ge förslag. Grattis till din lilla godning från Ewa. =)

Blåbäret kanske? Nä, jag tror du ska bortse ifrån det. Har lite vin i huvudet….

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

BareEssentials
0
BareEssentials
0

Grattis till nya tjejen men varför säljer du din don och skaffar denna?

BareEssentials
0
BareEssentials
0

Vet inte riktigt vad som hände där..

Zootz
0

#5 6 7 8

Min Don är ingen avelskatt och kan därför glädja en familj utan dessa ambitioner istället, men hon kommer att saknas här hemma då det är en helt underbar katt i allt annat!

Ja, jag lovar att de kommer fler rapporter och bilder, men hon är inte lätt att knäppa kort på, snabb som en vessla!

Ha ha, "Blåbäret"! Fick mig att tänka på vad dotterna berättade för "farmor" efter vi hämtat hem Sphynxfröken. Farmor frågade hur hon såg ut och min dotter på 5 år svarade:

- Hon är lite rosa, men mest blå!

Här kommer en till bild!

Animalen
0

Kanske Amy?? Förkortning av Amazona :D

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig