Hjälp mig?
Jag har en katt på snart två år, kastrerad honkatt. Hon har för sig något väldigt lustigt, men vet ej varför hon gör som hon gör. Det är som om hon städar överallt. På väggar, vid matskålen, vid kattlådan, mitt på golvet. Inte med klor utan bara tassen. Jag är väldigt renlig av mig och har inte smutsigt på nått vis, men något konatigt måste det vara. kan det vara så att hon är rastlös?
Är det någon mer som har vart med om något liknande som aknske kan svara på detta beteendet??

Hon kanske gränder över maten? Vissa av mina katter "gräver" ner maten när det har ätit färdigt.
Gör hon likadant även där det inte finns mat?
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Och min pojk brukar tala om när maten är "skräp" genom att gräva i golvet bredvid matskålen om det är fel matsort däri…
Hejsan
Det är inte bara vid maten utan verkligen överallt, på väggarna, på golv där dte inte finns något. Jag tycker det ser så jobbigt ut för henne. Kanske skall pröva byta mat en gång får vi se vad som händer. Men eftersom dte inte bara händer iköket om man säger så, så förstår jag inte rikitgt vad dte är hon vill.