SNÄLLA SVARA PÅ DETTA ! ! ! ! ! ! !
Ojoj nu e jag arg.
Vi köpte nyss en Don sphynx men som man ej får avla på säger uppfödaren men hon vi köpte henne av var ej uppfödaren men hon sa att vi fick avla på henne,
det är väl bedrägeri ? ? ?
Snälla svara mej!
Saken är den att säljer en uppfödare en fertil katt till en privatperson kan uppfödaren inte bestämma om köparen avlar eller ej enligt konsumentköplagen så de du köpte henne av hade laglig om än kanske inte etisk rätt att avla på katten och så då även du.

Ja, hoppas du har fått svar?
Berättade inte den du köpte katten från innan köpet genomfördes att hon hade köpt katten med avelsförbud?
Många säljer sina katter med avelsförbud, för olika orsaker. En del för att de är rädd att katten missbrukas. En del gör det tyvärr bara för att "hålla på sina linjer".
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Det jag kom och tänka på är ju att uppfödaren kan ju ha lagt in avelsförbud i köpekontraktet om katten har någon defekt? Så som navelbråck. Om detta är fallet så skall du ju så klart inte avla på den.
Men jag tror som sagt var att du lagligt kan avla och registrera dina kattungar.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Tack så jätte mkt av all hjälp jag fått av er!
Hon vi köpte katten av sa att vi fick avla men uppfödaren säger nej för då skulle hon kostat mer säger hon men jag kan inte hittta det någonstans att det är avelförbud?? Men hon vi köpte henne av säger att uppfödaren sa till henne att hon fick avla på henne. Tycker allt e konstigt. Hur som hälst så älskar jag denna fina hona så vi kommer givetvis behålla henne hur det är är. Hon ska inte ´få komma till mer knäppisar. Sen så är det ju Hope´s bästa vän!