Drömmar
ååhh! sphynxar! fy för er! varför måste ni vara så underbara!
Funderar över att skaffa mig två kattungar till sommaren eller senare Och gud så underbart det skulle vara att skaffa sig 2 sphynxar! men ack så dyrt de blir i inköp!
Helst för en blivnade student så blir inköpspriset lite läskigt!
Liten fråga, läste att man inte ska utsätta en sphynx för sol eller kyla för dom inte har någon päls då.
Hur skadlig är solen för dom?
Jag har ju inte sphynx själv men vet att de kan bli solbränd/få solsveda t o m när de ligger i fönstret inomhus… samtidigt så älskar både rexar och sphynxar sol och värme pga av deras lilla/obefintliga päls…
jajust… jadu.. svårt det där
Som Dolleminas skriver så kan sphynxar bli solbrända även genom fönstret av nån konstig anledning. ;) Men jag tycker att det bara är vackert! Sen ska man väl inte utsätta dem för direkt solljus så jättelånga stunder om man inte smort in dem med solskydd. Sen det med kyla är ju bara tänka på hur vi skulle klara oss nakna i kyla. ;) Kan vi kan sphynxarna. Chino brukar uppskatta att vara ute en snabbsväng även vintertid, utan k läder och inte har det hänt något allvarligt med honom än. Han går mest ut snosar runt i snön o sen trippar tillbaka in. Cornisharna har ungefär samma procedur dem med vintertid.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Det var det jag undrade om hur farligt det är med solbränna:)
aha okej men då vetjag det iaf!
Blir iaf antingen 2 cornish ungar eller sphynx. nångång i framtiden!
Tycker en cornish och en sphynx låter som en bra blandning, då får du ju en av varje ;)
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Jo:) det är ju faktiskt sant Camilla! ^^