Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 774 ggr
Natali
0

Kycklingvingar? Näe tack!

Jag har ju nu tänkt o börja barfa mina katter. Men tror inte katterna vill det. Eller jag har ju inte förväntat mej annat. Har en cornish som tror man förgiftar henne om man erbjuder något annat än riktig kattmat. Men sen kan hon gå o äta pannkaksrester på bordet.

Ego äter ju i alla fall en hel del som hon får provsmaka.

Så nu har jag inköpt kycklignvingar, och kycklinglever (den är i frysen). Så tänkte jag testade o lägga fram 3 vingar, till 5 katter. Såg ju framför mig gärna att de blev små köttätande "monster" som högg in på en gång.

SÄKERT! jag fick övertala dem o smaka överhuvudtaget. Det var bara Betty som till slut började slikca lite. Så hänge Ego på. Så de har ätit lite. Men de andra tycker bara att jag är totalt pucko som tror att de skall äta sånt!

Fast nu är Betty där o gnager. Jag hoppas de andra skall hänga på. Tog bort torrfodret, och la tillbaka 2 av vingarna i kylen.

Ja ja, skam den som ger sig, det var ju bara första försöket.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

RacerDonnans
0

Mina är lika "tråkiga". De äter bara torrfoder. De vill inte ens ha blötfoder förutom Evita. Hon brukar stjäla mat direkt ur handen på oss om vi äter mackor tex. Sen städar hon alltid bort matrester under bordet. Hon gillar dock inte rått kött. Där verkar hennes gräns gå.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Natali
0

Ja, nu ställde jag ut torrfodret igen. MUMS.

*FNISS*

Men skam den som ger sig. Nästa gång så ska jag ställa undan torrfodret lite innan.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

zeldtrix
0

Ett bra tips när man ska börja barfa är att börja med fläskkött. De flesta gillar det. Kyckling tar ofta tid för dem att vänja sig vid. Annars kan man plocka bort torrfodret under natten och enbart erbjuda kött på morgonen, då brukar de äta.