Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett: 15-tävlingar-månadens-nakenkatt
Läst 5070 ggr
Natali
0

Tävling-Augusti månads nakenkatt!

Ja då kör vi igång tävlingstråden för Augusti månads nakenkatt.

Denna gång är Temat: Tröttaste nakenkissen. Detta tema får ju då tolkas hur man vill!

För att få in lit emera bidler att välja mellan så kör vi denna månad på två bidrag per tävlande katt.

Skriv kattens namn, tilltalsnamn, ålder och ras. Även en liten kort förklaring till varför just denna bild och din katt skall bli augusti månads katt.

Priset Är även denna gång en puff från undertecknad.

Juryn är även denna gång: RacerDonnans och Lullan1 (medarbetare på Cornish Rex I Fokus), Sidentass och Kattassen (Båda är medarbetare på Hittekatter I Fokus) Nilla, (sajtvärd på Siamese i fokus). Även Anna-karin, (bla medlem här på sphynx.).

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Natali
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag lägger in en bild på Ego, fulla namnet är S*Hewiras Ego Girl. Hon är nu 10 månader. Men var vid kortets tagning alldeles nyhemkommen, så hon var då strax över tre månader. Detta är bara två eller tre dagar efter hennes hemkomst. Så här gör hon fortfarande, dock inte så här klockrent.

Ego ska bli augustis nakenkatt, för vem kan väl sova bättre än så här? Jag menar, kolla in påslakanet! Det är ju gjort för henne enbart.

mumsikoff
0

Jag återkommer med ett antal bilder. Verkar ha många som passar in på detta ämne :)

Kvadding
0

Namn: "Sinornatas Way's of Happiness"
Tilltalsnamn: Hippie
Ålder: 4år
Ras: Sphynx 

Bilden, varför Hippie ska vinna: Hippie och Pippi har blivit precis så goda vänner som jag hoppats på, dom gör allt tillsammans! men mysigast är nog när dom sover tillsammans, eller hjälper till att tvätta varandra, hade varit kul om hon vunnit (o lite vinst till Pippi också som är en så snäll hundkompis)

Kvadding
0

Namn: "Sinornatas Way's of Happiness"
Tilltalsnamn: Hippie
Ålder: 4år

Bilden, varför Hippie ska vinna:

För att hon så snabbt anpassat sig hemma hos oss (endast bott här i 2 veckor) och busar med allt och alla! Här på bilden har hon fövandlat Pippis leksak till ett mysigt litet gosedjur.

mumsikoff
0

Kan börja med att lägga in denna bild på S*Mumsikoff Glafira Cherepashka. Glasha som hon kallas här hemma är en underbar tös på 2 veckor. Tycker hon ska vinna för att hon är minstingen i kullen men ändå har en sovstil värdig en drottning :)

Nanii
0

Hej. Min lilla kisse här :)

S*good vibrations Pepsi Max, döptes om till Gaara. Han är en Shynx.

Han är 4 månader snart och på denna bild är han väldigt trött utanför på balkongen. Han orkade inte lägga sig ordentligt så det fick bli en väldigt orginell position. Han är väldigt bra på att posera framför kameran som ni kan se på andra bilden Cool

Tycker att han ska vinna för han är en tuffing med stil och underbart söt!

Nanii
0

Här är min andra bild och Gaaras andra tävlingsbidrag Förvånad

kamikazerat
0

#7 vilken bild!! enastående foto på en jättevacker katt!

mumsikoff
0

Detta är en bild på S*Mumsikoff Gvidon Mr. Big

Född 2008-06-22 och han är endast 2 veckor gammal på bilden :)

Varför han ska vinna? För att efter riktigt tappra försök att slåss emot tröttheten så gav grabben sakta upp och somnade bredvid mjölkbaren:) Han borde få ett tröstpris för sin kamp, eller hur?

Jallu
0

Namn: S*Shemaya's Everglades
Tilltalsnamn: Gizmo
Ålder: 6 Månader

Varför just Gizmo Ska vinna:

Gizmo älskar att sova, bilderna visar att han även kan sova i dom konstigaste ställningarna. När han väl bestämmer sig för att sova så göra han det.

Jallu
0

Här kommer Gizmo's andra bidrag Skrattande

Efter en dag på Campingen, med mycket lek & bus känner man sig lite trött & behöver vila en stund

Jallu
0

Detta är inget bidrag till tävlingen tänkte bara lägga upp en till bild.

MyTwiggs
0

Här är DK*Need Fur? Al Catpone (Sphynx)

Han bodde hos mig en ganska kort tid men bidrog med mycket innan han flyttade. Jag kommer aldrig att glömma honom. Han var en trött kille ibland..

Här har han nickat till med ett förnöjt uttryck. Han var 3 år då kortet togs

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Em_I_Am]
0

Jag har två Sphynxar och om jag har förstått det rätt får jag bidra med två bilder på varje katt. Har jag missförstått det hela får ni hojta :D

Först ut kommer Catpone som jag ser redan bidragit med ett kort men eftersom jag är nya ägaren sedan i våras bidrar jag med kort på honom ändå.

Han heter som sagt DK Need Fur? Al Catpone och är tre år gammal. Hemma kallas han ofta Räkan (sonens påhitt) och är världens underbaraste, snällaste och mest kärleksfulla katt man kan tänka sig. Vi älskar honom av hela vårt hjärta. Att mysa och sova är Catpone expert på. 

På bilden ligger han nerbäddad i sängen och sover gott.

[Em_I_Am]
0

Catpones bidrag nr 2. Han älskar även sonen i huset och kryper gärna intill honom för att mysa. Här har de båda somnat. Tyvärr taget med mobil så kvalitén är sämst :S

[Em_I_Am]
0

Min andra Sphynx heter S* Dragonheart´s Darnassus men kallas antingen Bäbis eller Mums hemma. Han är strax över året och är en riktig vilde.

Han borde vinna för att kanske bevisa för honom att det kan löna sig att faktiskt ta det lite lugnt lite oftare ;)

På bilden har han krupit under filten i soffan och ser ganska nöjd ut…

[Em_I_Am]
0

Darnassus andra bidrag är av sämre kvalité men visst är sovstilen rätt skön? ;)

MyTwiggs
0

# 14 Här sitter man och lipar… Lilla Räkan (så fint namn)! Jag saknar honom så, men jag gissar att du är ganska glad att inte Fritzen gillade honom… För annars hade han ju varit kvar här.

Han är en riktig tröttis och jag kommer ihåg en gång när han var borta och vi inte kunde hitta honom någon stans… Sista stället vi letade på var i en säng som var BÄDDAD med överkast och prydnadskuddar. Den såg helt orörd ut…

…och under täcket helt platt.. Vem låg där?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Kvadding
0

Åh så många fina bilder det kommit in!!!

Blir spännande detta!!!
Lycka till alla :D

kissan78
0

Ja måste ju delta jag med, sista chansen idag!

En bild på GIC Angelbald Capuccino. Han är 2 år och har färgen chokladspotted. Är tyvärr inte så jättebra kvalite på bilden men visar grisen trötthet på en utställning! Han borde vinna för att båda han o matte äääälskar puffar! ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

En liten bild på sötaste S*Hewiras Fjant när hon sover så sött!

Hon skulle verkligen vilja ha en puff till då hennes elaka matte inte skickade med den förra hon vann nnär hon flyttade till sin fodervärd!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

kissan78
0

En sista bild där far och dotter tävlar tillsammans!

Ni får tänka bort den där håriga korven som ligger i mitten o "vädrar" sig ;)

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

[Em_I_Am]
0

MyTwiggs! Haha det låter sååå likt Catpone det där. Han blir även överlycklig när han ser att jag varit i källaren och hämtat tvätt… De är ju nytumlade, varma och sååå mysiga och han nästan kräver att få ligga i tvättkorgen tills dom svalnat. Söträkan.

Ja jag är väldigt glad att han hamnade hos mig till slut. Han är så älskad och jag vill inte vara utan honom för någonting i världen. Men samtidigt vill jag att han ska vara lycklig, ha det bra och få mycket kärlek och det vet jag att ni skulle ha gett honom om Fritz hade accepterat honom. Så svaret är väl både jag och nej för jag vet ju hur mycket ni tyckte om honom.

Natali
0

Egos andra bidrag. Hon heter ju S*Hewiras Ego Girl. Är Brunburmamaskad, med mönster och vitfläck. Hon är nu snart 12 månader faktiskt.

Hon har ju varit med i alla månadens nakenkatt tävlingar, och inte vunnit en enda gång. Flört

Nu låser jag tråden. Lycka till!

Inlägget är låst för nya kommentarer