Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett01-allmänt-kattsnack
Läst 2502 ggr
Nanii
0

Katt och kläder

Hej. Har satt på min kattunge en liten kofta då han fryser ofta. Men han går ner med bakbenen så fort han får på sig den. Är det för han inte trivs eller är det obekvämt och hur lång tid kmr de ta innan han "anpassar" sig till att ha på sig en kofta?

mumsikoff
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur ser koftan ut? Vissa koftor är verkligen inte uppskattade här hemma, bland annat sådana som ska fästas runt svansen eller som också täcker bakbenen (blir ju som en overall nästan)… Däremot lite kortare tröjor som gärna har lite polokragar osv är väldigt uppskattade och för våra kattungar har det tagit ett par ggr att vänja sig innan dem förstår att det faktiskt är helt ok. En bild på vår utflyttade tös Evlampia, nuemra Busan, i sin kofta.

Sidentassen
0

Finns dessa kläder att köpa någonstans eller finns det önster som man kan hämta på webben ? Kanske någon här vet ?

Jag är ju helt novis vad gäller detta ämne , så info mottages tacksamt

Hälsar Lotta P med Coccos

kissan78
0

På tradera brukar jag hitta t-shirtar och stickade tröjor till kissarna. Är ju hundkläder men vissa passar riktigt bra på katterna. Har några kläder från Puppia, dem är ju rätt dyra men sitter riktigt bra. Sen finns du ju några som syr o stickar tröjor till katter och säljer. Bla Tellys syr speciellt för sphynxar.

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

Nanii
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De finns en hel del. Koftan min kisse har ser ut som den du har på din katt. #1 :)

Jag har dock "gjort" min själv av en arm jag klippt hål i, de passar faktiskt rätt bra. Sen har jag även beställt från bla.

Smalltobig.se och http://litentass.com 

Här är en bild på när han har sin kofta jag gjort själv :D

Sidentassen
0

Tack ska ni ha för tipsen, ska genast kolla……

#4 Hur gjorde du din kofta?? PM:a gärna tips

Hälsar Lotta P

Nanii
0

Jag tar en ärm av en gammal egen kofta som jag sen klipper 2 hål i för kattens framtassar. Sen klipper jag den lite bara så den passar hans former. Och syr ärmana så den inte skaver om de behövs.

sokka
0

Annars finns det kissar med päls ;)

Stj3rnfallet
0

#7 Alla tål faktiskt inte katter med päls….