Sphynx iFokus

Sphynx

Etikett14-god-morgon-god-dag-god-kväll-god-natt
Läst 583 ggr
Sidentassen
0

Kylig måndagmorgon 14 juli

Klockan är 06.30 här och jag har varit uppe sedan 03.15 då vi steg upp för att äta frukost innan HAsse skulle bege sig till Jobbet ute i STockholms skärgård. Så nu är jag gräsänka till torsdag kväll igen. När vi kom upp var det bara 8 grader och barometern visade på full sol idag. Jag ser solens strålar genom talltopparna och det verkar absolut bli en fin dag. Men man vet aldrig, det ändrar sig fort.

I går var Jessica här och vi grillade öring i folie på grillen ute, gissa om det var gott. Igelkottarna tyckte detsamma om resterna:-) 5 stycken har jag nu som jag utfodrar varje dag med matrester, gammalt bröd och torrfoder. Jag köper konsums egna torrfoder till katt, det är billigt. Annars blir man ju ruinerad om man ska utfodra 5 stycken en hel sommar.

I kväll ska vi och se filmen Mamma Mia, det ska bli spännane att se om den är så bra som förväntat.

Jo jag blev lite ledsen igår. Jessica upptäckte nämligen att Skrutten drar något snett i nos/käkpartiet. Så hon kommer att säljas till sällskap och Pärlan får vänta på sin pensionering ett tag till. Snittet som gjordes på hene var ju inte p.g.av att det var något fel på henne så det är helt OK men en kull till. denna gång blir det dock med en annan hane, och då satsar jag på vitfläck. Det är ju ndå det jag brinner för, även om jag numera "jobbar" i liten skala. Ha ha ha, ja nog är det liten skala alltid, 1 kattunge detta året Skrattande

OK, jag hoppas ni alla får en bra dag, att ni, er familj och alla era 4-fotade vänner också har det gott, var snälla mot varandra nu

Hälsar Lotta P

Natali
0

Godmorgon

Jag skall sätta mej o sy hela dagen. Moln men soligt ute, så ska ta en promenad också. Jag måste dock verkligen hålla på att jag skall sy. Måste få i hop nog mycket grejor o sälja, så jag kan få det att gå i hop på utställningen nu i helgen. Egos första utställning som vuxen och pepsis kanske sista. Om hon får i hop till grand titeln.

Ha en bra dag nu.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Leffe
0

#0 Huttrade när jag läste din rubrik! Vitfläck och sköldpaddor är inte min stora förtjusning då jag vill ha symmetri. Jag vill ha lika på bägge sidor osv. Det är mer vilsamt för ögonen och huvudet. Men visst tusan jag har ju två vitfläck och två sköldpaddorSkrattande
#1 Lycka till både med hantverk och den kommande utställningen

Sköt om er