Mat förslag
Hej. Kan ni ge mig förslag på mat som är bra? Jag har haft Whiskas Junior och RC som foder men hört att Whiskas inte är bra så tänkte därför byta.
Just nu är jag bara orolig för min kattunge då han har fått utslag som jag inte vet var de kommer ifrån än. Har en annan tråd angående det.
Som blötmat hör Mjau till dem bästa. Sen är det ju olika vad som funkar för just din kisse.
Hills d/d är ett foder (finns både som blötmat o torrisar) som verkligen går hem här fastän det bara är en som ska äta det eg. ;) Det innehåller inga allergener alls och är ett bra sätt att testa om det är matallergi det rör sig om. Men då får man inte ge någonting annat under en period för att se att det verkligen är det.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Bra tips från Kissan78. Sedan måste jag ändå tipsa om Orijen! Någon här skrev att deras katter mådde dåligt av det men de flesta som jag har hört har sagt att Orijen ahr funkat bäst för deras katter, så det kan vara värt att prova också. Men tror att bästa alternativet nog redan har nämnts ovan ;)

Min katter mådde inte bra på orijen!
Jag skulle egentligen prova att barfa. Vill själv börja göra det. Men det är ju lite krångligare.
Min rekkomendation är att lusläsa alla kattmatspåsar. Det skall vara högt innehåll kött rå vara. Saker som tex Majsgluten är egentligen inte bra, för det har katter ingen nytta av. Men det är det största ingridiensen i RC Exigent, som dock mina katter älskar och egentligen har mått relativt bra på. Har dock bytt ut den mot… ja nu minns jag inte, eukanuba kattunge mat med kyckling. Tror det var eukanuba. Men testar bara den nu. De tycker mera om exigenten.
Ett tips är att ta bort allt vad fisk heter! Det ingår egetnligen inte i katternas naturliga urval av föda.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
James Wellbeloved fungerar utmärkt här hemma. Om man har en katt som äter allt och fort så ska man välja smaken "Duck" den har ingen smakförstärkare enligt tillverkaren.
Här får de oftast Mjau burkmat och James Wellbeloved torrfoder